شهر خبر

ویروس دلتا منجر به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان در پرتغال شد


ویروس دلتا منجر به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان در پرتغال شد

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در کشور پرتغال ویروس جهش یافته هندی موسوم به دلتا در این کشور غالب شده و منجر به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه"، ویروس جهش یافته هندی موسوم به دلتا به سرعت در کشور پرتغال در حال گسترش است.

به نوشته این روزنامه اتریشی این ویروس بسیار مسری به نوع غالب در این کشور تبدیل شده است. بر اساس اطلاعات نهاد بهداشتی DGS در پرتغال در سراسر این کشور بیش از 50 درصد مبتلایان به کرونا به این ویروس جهش یافته آلوده شده‌اند. در شهر لیسبون، پایتخت پرتغال اوضاع بحرانی تر بوده و بیش از 70 درصد مبتلایان جدید به کرونا به این ویروس آلوده شده اند.

به این ترتیب ویروس دلتا گوی سبقت را از ویروس جهش یافته انگلیسی که در ماه می ویروس غالب در این کشور بود هم ربوده است.

شیوع گسترده ویروس جهش یافته دلتا در پرتغال منجر به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان جدید شده است. در برخی مناطق این کشور مجددا محدودیت های سختگیرانه‌ای اعمال شده است. در شهر لیسبون، پایتخت پرتغال ساعات کار رستوران ها و مغازه ها مجددا تا حدی محدود شده است و قرنطینه مجددی برای ساکنان این شهر اعمال شده که از بعد از ظهر جمعه آغاز و تا صبح دوشنبه ادامه دارد.

به دلیل گسترش ویروس هندی دولت آلمان جمعه شب پرتغال را در لیست مناطق پر خطر کرونایی خود قرار داد و از روز سه شنبه مجددا محدودیت های بسیار سختگیرانه ای را از مسافران از این کشور در دستور کار قرار می دهد.

پرتغال با ثبت 1604 مورد ابتلای جدید در عرض 24 ساعت در روز جمعه بالاترین نرخ مبتلایان روزانه از ماه فوریه را ثبت کرد. شمار مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر در عرض دو هفته اخیر هم در این کشور به 137.5 افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/