شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شهردار#محسن هاشمی

ماجرای شهردار شدن محسن هاشمی

کدخبر: 422273
اقتصادنیوز:‌رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه 12 مرداد آخرین جلسه شورای شهر پنجم است گفت: از 13 مرداد دیگر در شورای شهر حضور نمی‌یابیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره دستور جلسات امروز صحن اظهار داشت: صحن امروز به موقع و با حضور 18 نفر از اعضاء تشکیل شد و تعداد تذکرات نسبت به قبل کاهش یافته و امروز تنها دو مورد تذکر مطرح شد.

وی افزود: اولین دستور جلسه امروز مسأ‌له مشارکت مردمی در نمایشگاه شهر آفتاب بود و از آنجایی که هنوز بر اساس طرح جامع این پروژه ناقص است با نظارت شورای شهر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این راستا می‌تواند انجام گیرد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: پیش از این چندین بار جهت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه شهر آفتاب مزایده‌هایی برگزار شد ولی از آنجای یکه رکود اقتصادی ایجاد شده کسی رغبت به فعالیت در این حوزه نداشت بر همین اساس شهرداری لایحه‌ای را ارائه کرد تا بتوان به سرمایه‌گذاران تخفیف داد و این بخش را جهت فعالیت در شهر آفتاب جذب کرد و بر ا‌ساس آن هتل و سالن‌های جدید در شهر آفتاب ساخته شود.

هاشمی با اشاره به اینکه این موضوع در صحن شورا بحث‌ برانگیز بود گفت: البته در نهایت لایحه رأی آورد و قرار شد جهت تکمیل پروژه تخفیفی از سوی شهرداری به میزان 20 تا 30 درصد به سرمایه‌گذاران ارائه شود البته 5 پکیج سرمایه‌گذاری پیش‌بنی شده و میزان تخفیف هم بستگی به شرایط مختلف دارد و باید این قضیه به مزایده گذاشته شود تا عموم بتوانند از آن به صورت مساوی بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: همچنین دستور جلسه دیگر امروز در مورد تمدید واگذاری محلی به انجمن خوشنویسان کشور بود که پیش از این 20 سال از سوی شهرداری محلی در اختیار این انجمن قرار گرفته و امروز تمدید 5 سال دیگر برای آنها جهت انجام فعالیت‌های غیرانتفاعی صورت گرفت.اعضای شورا رأی مثبت در این زمینه دادند همچنین موضوع چند ملک که باغ تشخیص داده شده بود مطرح و اعضاء در این زمینه رأی دادند.

رئیس شورای شهر تهران در مورد مشکل فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: دولت سال 96 مصوبه‌ای داشته که 19 هزار اتوبوس شهری و بین‌شهری تأمین کند ولی این موضوع اجرایی نشده و ناوگان حمل و نقل فرسوده است البته سرعت اتوبوس‌ها در شهرها پایین است ولی گاهی در اتوبوس‌های بین‌شهری سرعت به 90 تا 100 کیلومتر می‌رسد و ترمز هم که از نقاط مهم اتوبوس است دچار مشکل می‌شود و باید فکر اساسی برای آن داشت.

وی به شوخی گفت: البته ترمز نه تنها در اتوبوس بلکه برای انسان هم حائز اهمیت است ولی به هر حال اختلال در ترمز انسان فقط برای خودش آسیب ایجاد می‌کند ولی در اتوبوس جان چندین نفر در خطر خواهد افتاد.

هاشمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اتمام فعالیت شورای پنجم چه زمانی خواهد بود گفت: 13 مرداد فعالیت شورای پنجم به اتمام می‌رسد و بر اساس تصمیمی که در هیأت رئیسه گرفته‌ایم 12 مرداد آخرین جلسه صحن شورای پنجم است ما سیزدهم شورا را تحویل و از چهاردهم مراسم تودیع و حضور نمایندگان شورای ششم برگزار می‌شود که البته مراسم تودیع بستگی به اعلام دقیق وزارت کشور دارد ولی به هر حال ما از سیزدهم مرداد دیگر به شورا نمی‌آییم.

رئیس شورای شهر تهران در مورد فعالیتش پس از اتمام شورای پنجم گفت:‌همانطور که قبلا گفتم من در مجمع تشخیص خواهم رفت و 8 ماه از فعالیت تا بازنشستگی باقی مانده و یا باید الان بازنشسته کنم خودم را و یا اینکه به مجمع تشخیص مصلحت روم وبا محسن رضایی فعالیت داشته باشم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما در صورت درخواست شهردار تهران می‌شوید، گفت: به نظرم این موضوع یک بحث انحرافی است و اگر آن را مطرح نکنید بهتر است.