شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دارای

کابینه رژیم صهیونیستی دارای این ویژگی است!

«ران بارتس» نویسنده صهیونیست، ویژگی های کابینه فعلی رژیم اشغالگر فلسطین را فریب، شعارهای جعلی و دروغ های بزرگ، عنوان کرد.

کابینه رژیم صهیونیستی دارای این ویژگی است!

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری «عربی ۲۱»، بارتس در مقاله خود در وب سایت «میدا» نوشت: اولین دروغ این است که ما با کابینه وحدت روبرو هستیم، در صورتی که هر یک از این افراد که در تشکیل کابینه اسرائیل با یکدیگر به توافق رسیده اند، دارای نقایص بسیاری هستند که نمی توانند یک سیاست توافق شده را تدوین کنند و از باج خواهی های احتمالی که در حال حاضر شاهد آن هستیم، رنج خواهد برد.

وی خاطرنشان کرد که ما با یک کابینه نفرت روبرو هستیم که بقیه صهیونیستها را به طور یکسان  از «یهودیان سفاردی» و «اشکنازی» در نظر نمی گیرد که این امر نامیدن کابینه وحدت را به تمسخر می گیرد و این بدون شک تحقیر و توهین به آنها است، زیرا به مذهب اکثر ساکنان سرزمینهای اشغالی بی توجهی می کند که این وحشتناک تر است.

وی تأکید کرد که کابینه فعلی اسرائیل هیچ مزایای سیاسی ندارد، از تبعیض مداوم نخبگان سیاسی رنج می برد ، از کمترین میزان رهبری اجتماعی برخوردار است و نهادهای خاص خود را ندارد. این نشان می دهد که ما با کابینه ای روبرو هستیم که شخصیت ضعیف و عدم درک  «نفتالی بنت» و «یائیر لاپید» را نشان می دهد. اگر چه حزب چپ گرا بنت را پذیرفته است، اما او را حمایت نمی کند و نقش یک عروسک را در دستان آنها بازی می کند.

این نویسنده صهیونیست تصریح کرد: بنت از مشروعیت عمومی خارج از کابینه برخوردار نیست و این باعث می شود حزب او اقلیت کوچکی در کابینه باشد؛ بنابراین او نخست وزیر نیست و از این عنوان عاری است و قبلاً ثابت کرده که مایل است هر کاری را با این عنوان انجام دهد، هر چند او یک سیاستمدار کاریزماتیک است، اما تمایل بی نهایت به دروغ گفتن دارد و رای دهندگان خود را با یک جبهه محکم فریب می دهد و فقط زمانی نخست وزیر می شود که تمام ارزش های خود و رای دهندگان حزب چپ گرا را بفروشد.

وی افزود: بنت از نظر سیاسی بسیار ضعیف شده است و این سوال مطرح می شود که چه کسی واقعاً کابینه اسرائیل را کنترل می کند، در حالی که شریک او لاپید ایدئولوژی ضعیفی دارد و دانش یا توانایی مربوط به اداره اسرائیل را ندارد.

وی خاطرنشان کرد که کابینه فعلی اسرائیل که ادعا می کند یک کابینه مصالحه ای است، بسیار متزلزل می باشد، زیرا بر پایه اختلافات و تفرقه میان اعضای حزپ چپ بنا شده است. کابینه فعلی قادر به حفظ بیشتر اتحادهای منطقه ای و بین المللی نخواهد بود. کابینه جدید ترجیح می دهد که دولت «جو بایدن» ارباب آنها در مسائل منطقه ای باشد.

بارتس در پایان نوشت که این کابینه اسرائیل از ورشکستگی ایدئولوژیک، اخلاقی و سیاسی و هویتی رنج می برد، زیرا اولین کابینه ای است که به آرای اعضای عرب «کنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) برای نخست وزیری وابسته است.

۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد) نفتالی بنت، به عنوان سیزدهمین نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتخاب شد و به دوره نخست وزیری «بنیامین نتانیاهو» پس از ۱۲ سال خاتمه داد.

نقتالی بنت طبق توافق احزاب ائتلاف، تا ماه اوت ۲۰۲۳ در سمت خود به عنوان نخست وزیر اسرئیل باقی خواهد ماند. سپس یائیر لاپید، رهبر حزب «یش آتید» تا پایان دوره قانونگذاری، مقام نخست‌وزیری را برعهده خواهد گرفت.

این ائتلاف از هشت حزب در طیف های سیاسی مختلف تشکیل شده است و از ۶۱ کرسی از تعداد ۱۲۰ کرسی کنست (پارلمان) اسرائیل برخوردار خواهد بود.

رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۹ با چالش تشکیل کابینه مواجه بوده و از آن زمان تا کنون پنج بار انتخابات پارلمانی در سرزمینهای اشغالی فلسطین برگزار شده است.