شهر خبر

در یک شرکت دانش بنیان محقق شد؛

تولید گرمکن‌های صندلی و پنل خودروها با جوهرهای نانو

تولید گرمکن‌های صندلی و پنل خودروها با جوهرهای نانو

یک شرکت دانش‌بنیان به منظور تولید و توسعه محصولات حوزه الکترونیک چاپی، چاپگری به بازار عرضه کرده که با کمک جوهرهای نانویی می‌تواند محصولاتی نظیر گرمکن‌ صندلی و حسگر و پنل خودروها تولید کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، علی قره‌خانی مدیر تحقیق و توسعه یک شرکت دانش بنیان گفت: ما چاپگری برای توسعه فناوری الکترونیک چاپی ارائه کرده‌ایم که می توان با استفاده از این چاپگر مدارات الکترونیکی را به چاپ رساند.

وی با بیان اینکه از جمله کاربردهای این چاپگر استفاده از آن در تولید منسوجات است، گفت: با این فناوری می‌توان انواع مختلف گرمکن و حسگر را روی پارچه چاپ کرد و از آن پارچه در تولید لباس استفاده کرد. این چاپگر در صنعت خودروسازی کاربرد دارد؛ همچنین در خودروهای امروزی در بخش پنل و گرمکن‌های صندلی از این فناوری استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آینده الکترونیک به سمت الکترونیک چاپی یا الکترونیک پوشیدنی می‌رود، گفت: حوزه الکترونیک چاپی در جهان، حوزه‌ای نو قلمداد می‌شود؛ بنابراین ما انتظار داریم بازار خوبی به واسطه محصولاتی از این چاپگر داشته باشیم.

قره خانی گفت: این دستگاه الکترونیک چاپی برای تولید محصولات الکترونیکی در حوزه‌های مختلف قابل استفاده است. هزینه پایین، سبک بودن، ضخامت کم، سازگاری با محیط زیست، انعطاف پذیری و پایداری از جمله مزایای این فناوری است.

با توجه به بازار ۳۰ میلیارد دلاری محصولات حوزه الکترونیک چاپی و پیش‌بینی بازاری بالغ بر ۷۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۷ در کنار عدم نیاز به زیرساخت‌های پیچیده و توانمندی‌های موجود داخلی؛ محصولات حوزه الکترونیک چاپی می‌تواند از اهمیت به سزایی در رشد و توسعه صنعت نانو در کشور برخوردار باشد.