شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مریخ#چین#اولین#انسان#چین#مریخ#روند

اولین انسان ها از چین به مریخ می روند

کشور چین اخیرا اعلام کرد که یک پایگاه دائمی در مریخ می سازد و اولین انسان ها را به سیاره سرخ خواهد فرستاد.

اولین انسان ها از چین به مریخ می روند

به گزارش منیبان به نقل از آی ای؛ مدتی قبل چین ایستگاه فضایی خصوصی برای خودش در مدار زمین ساخت و سه فضانورد را به آنجا اعزام کرد. پرتاب موفقیت آمیز کاوشگر‌هایی به نیمه پنهان ماه و مریخ از دیگر اقدامات این کشور بود و حالا چین قصد دارد که پایگاهی انسانی روی سطح مریخ ایجاد کند. چین نقشه راه این ماموریت سرنشین دار در مریخ را افشا کرد.چین در صنعت فضایی از ناسا پیشی گرفت

کشور چین هنگامی این برنامه را اعلام کرد که ناسا، شرکت اسپیس ایکس و شرکت‌های قدرتمند فضایی دیگر در حال تلاش و رقابت هستند تا بتوانند این آرزو را به واقعیت تبدیل کنند. چین در همین راستا اعلام کرد که اولین انسان‌ها را تا سال ۲۰۳۳ به مریخ می‌فرستد.

چین اعلام کرد که اولین انسان‌ ها را به مریخ می‌ فرستد

وانگ شیائوجون، رئیس آکادمی دولتی فناوری پرتاب فضاپیمای چین در یک سخنرانی درباره سیستم حمل و نقل فضایی اکتشاف مریخی انسان از این برنامه‌های فضایی چین خبر داد. او همراه با اعلام خبر‌هایی درباره موفقیت کاوشگر Tianwen-1 که اولین ماموریت بین سیاره این کشور بود و همچنین فرود با موفقیت مریخ نورد در سیاره سرخ؛ برنامه سه مرحله‌ای فرستادن انسان به مریخ را افشا کرد.

در مرحله اول این برنامه که مرحله آماده سازی فناوری است، ربات‌هایی برای بازگرداندن نمونه‌های مریخی طراحی شدند و مکانی مناسب را برای استقرار انسان در مریخ کشف می‌کنند. مرحله دوم، اعزام انسان به مریخ است تا پایگاهی دائمی روی سطح سیاره سرخ بسازد. پس از پایان گرفتن ساخت پایگاه در مرحله سوم، ناوگان‌های باری از زمین به مریخ فرستاده شده و باعث تسریع در پروژه‌های توسعه در سیاره سرخ می‌شوند. برنامه این مراحل و مراحل اضافه‌تر برای سال‌های ۲۰۳۳، ۲۰۳۵، ۲۰۳۷، ۲۰۴۱، ۲۰۴۳ و فراتر از آن برنامه ریزی شده است.

چین اعلام کرد که اولین انسان‌ ها را به مریخ می‌ فرستد

گفتنی است؛ چین علاوه بر سیستم نردبان آسمان که به عنوانه وسیله‌ای برای کاهش مقیاس و هزینه کاوشگر‌های آینده و ماموریت‌های حمل و نقل به مریخ در دست تحقیق است، در حال بررسی وسایل نقلیه هسته‌ای برای ماموریت‌های انسانی و اکتشافاتی در مریخ نیز هست. منظور از نردبان آسمان هنوز مشخص نیست، اما کارشناسان می‌گویند که می‌تواند آسانسوری فضایی باشد که ایده جدیدی نیست.