به گزارش خبرگزاری "سما" فلسطین، دفتر حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین امروز (یکشنبه) اعلام کرد که از نحوه برخورد روز گذشته نیروهای امنیتی فلسطین با تظاهرکنندگان در شهر رام‌الله شوکه شده است.

 دفتر حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ کوتاهی اعلام کرد که از نحوه برخورد روز گذشته نیروهای امنیتی فلسطین در شهر رام‌الله شوکه شده است.

در بیانیه این دفتر آمده است: تیم ما که در محل تظاهرات حضور داشتند، شاهد خشونت شدید نیروهای امنیتی علیه تظاهرکنندگان و همینطور ممانعت از کار خبرنگاران و نهادهای حقوق بشری بودند.

همچنین دفتر حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین تاکید کرد که به نظارت خود ادامه خواهد داد و نگرانی‌های خود در این خصوص را مستقیما با مسؤولان مربوطه در میان خواهد گذاشت.

این دفتر تاکید کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین باید آزادی بیان، عقیده و تجمع را تضمین کند، همینطور باید بر نحوه استفاده از زور توسط نیروهای امنیتی را کنترل کند و در نظر داشته باشد که بررسی استفاده بیش از حد و بدون توجیه از قدرت و زور و نیز حسابرسی مسؤولان از جمله آنهایی که دستورات را صادر کردند، یک وظیفه است.

نیروهای امنیتی شهر رام‌الله عصر شنبه تظاهراتی را که در این شهر در محکومیت قتل نزار بنات، فعال سیاسی فلسطینی به راه افتاده بود، سرکوب کردند.