به گزارش برنا؛ آیین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی برای نشاط، شادابی وامید آفرینی میان دانش آموزان با حضور  محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش صبح امروز  یکشنبه ۶ تیر برگزار شد.

 سیدعباس صالحی در جریان این مراسم گفت: نهادهای آموزش محور و تربیت محور در گذشته همگرا بودند  و آموزش و تعالی این نهادها در یک بستر بود اما امروز ما شاهد گونه ای از هم گسیختگی نها‌دها هستیم.

او افزود: بی تردید دانش‌آموز در یک محیط ایزوله پرورش پیدا نمی‌کند بلکه نهاد تعلیم و تربیت می‌تواند این موضوع را سامان دهد اگر فضای این نهاد را در این موضوع محدود کنیم به نتیجه نمی‌رسیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: باید بتوانیم در یک نگاه فرابخشی به یک ترکیب سازی نهادهای موثر برسیم برای واقع بینانه کردن انتظارات باید مسیرهای نهادهای ۴ گانه را هموار کنیم.

صالحی تاکید کرد: کانون این حوزه اوقات فراغت است؛ اوقات فراغت یک بخش با انعطاف است که می‌توان در آن همگرایی را عمق و وسعت داد.

او ضمن اشاره به یک نظرسنجی درباره در اختیار داشتن اوقات فراغت گفت: بخش مهمی از مشکل ما در خروجی تعلیم و تربیت این است که نهادهای ۴ گانه مسیرهای خود را می‌روند بنابراین شروع این تغییر اوقات فراغت است در این حوزه می‌توان همگرایی ۴ نهاد را ایجاد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی از ظرفیت‌های وزارتخانه ما کارهای فرهنگی مساجد است که ۲۶ هزار کانون و یک میلیون دانش‌آموز داریم.

او در پایان گفت: زیست اجتماعی مهم است و باید مهارت‌ زندگی جمعی را به جوانان آموزش دهیم. البته مساجد  در این زمینه مناسب است. مساجد و کانون های فرهنگی می تواند به عنوان نقطه همگرایی باشند. دانش آموزان باید خلاقیت ذهنی پیدا کنند. این کلاس ها در ارتقای خلاقیت آنها موثر است.