شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مواد مخدر

فرمانده انتظامی تهران بزرگ مطرح کرد:

متلاشی شدن ۴ باند و دستگیری ۶۳ قاچاقچی عمده/ کشف ۶ تُن و ۵۰۸ کیلوگرم مواد مخدر در سه ماهه اول امسال

سردار حسین رحیمی با اعلام این‌که پلیس استان تهران در کشف موادمخدر و برخورد با قاچاقچیان، روز گذشته و در مراسمی استان برتر کشور در سال ۹۹ شناخته و مورد تقدیر قرار گرفت، گفت: مبارزه با قاچاقچیان عمده، خرده‌فروشان و برخورد با معتادان متجاهر از امور اولویت‌دار فاتب است.

متلاشی شدن ۴ باند و دستگیری ۶۳ قاچاقچی عمده/ کشف ۶ تُن و ۵۰۸ کیلوگرم مواد مخدر در سه ماهه اول امسال

به گزارش برنا؛ سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ صبح امروز در نمایشگاه دوازدهمین طرح ظفر (طرح دستگیری خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر شهر تهران) که در ستاد فاتب برگزار شد، گفت: در این طرح ۲ تُن و ۴۳۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد که ۵۰۰ کیلوگرم آن، از خرده‌فروشان جمع و ضبط گردید.

او افزود: همچنین ۴ باند متلاشی و ۶۳ قاچاقچی عمده در دومین طرح ظفر سال ۱۴۰۰ دستگیر شدند.

مقام انتظامی ارشد انتظامی پایتخت تصریح کرد: با رصد ۴۳ تارنما که در فضای مجازی اقدام به فروش مواد مخدر می‌کردند، ۲۳ تارنما شناسایی وگردانندگان آنها دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: همچنین در این طرح، هفت مرکز فروش مواد مخدر پلمب، ۳۲ دستگاه خودرو و موتور سیکلت توقیف و ۲ هزار و ۱۰۸ معتاد متجاهر جمع‌آوری و تحویل مراکز بازپروری شد.

او یادآور شد: در سه ماهه اول امسال، ۶ تُن و ۵۰۸ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که نسبت به مدت مشابه مساوی است اما در دستگیری قاچاقچیان و جرائم مرتبط نسبت به سال گذشته، ۲۴ درصد افزایش داشته‌ایم.

رحیمی اظهار کرد: ۴۰۰ معتاد متجاهر زن در یکی از مراکز فاتب در حال بازپروری هستند و مشکل خاصی در حوزه بانوان نداریم؛ مشکل اصلی کودکان زیر ۱۸ سال و مردان دارای کبر سن با بیماری‌های واگیردار هستند که رها شده و عمدتاً در طرح‌های غربالگری پذیرش نمی‌شوند.

او اعلام‌کرد: در راستای حل مشکل کودکان صغر سن، فاتب وارد عمل شد و یکی از بخش‌های مرکز بازپروری سروش نیروی انتطامی را با ظرفیت ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر به این کودکان اختصاص دادیم و طرح جمع‌آوری آن‌ها از امروز آغاز خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت، شعار هفته مبارزه با مواد مخدر ۱۴۰۰ را "پیشگیری، نقش رسانه در عملیاتی کردن موضوع مهم پیشگیری و نقش خانواده" عنوان کرد و گفت: ما به عنوان دستگاه‌های مبارزه‌کننده از تمام توان خود برای مقابله با قاچاقچیانی که ارزشی برای مردم قائل نیستند و برای رسیدن به مطامع خود حاضر هستند هزاران جوان را به خاک و خون بکشند و سربار خانواده کنند، به کار می‌گیریم.