شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#عراق#بغداد#پایتخت

ورود السیسی به عراق برای شرکت در نشست سران در بغداد


ورود السیسی به عراق برای شرکت در نشست سران در بغداد

رئیس جمهور مصر دقایقی قبل به منظور شرکت در نشست سران سه کشور عراق، مصر و اردن در بغداد وارد پایتخت عراق شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر، در اولین سفر رسمی خود به عراق وارد بغداد شد.

رئیس جمهور مصر برای شرکت در نشست سه‌جانبه سران عراق و مصر و اردن دقایقی پیش با استقبال برهم صالح رئیس جمهور عراق وارد بغداد شد.

این اولین سفر رئیس جمهور مصر به عراق پس از بیش از سه دهه است.

نشست سه‌جانبه سران عراق و مصر و اردن قرار است امروز در بغداد برگزار شود.

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، نیز قرار است تا ساعاتی دیگر وارد بغداد شود.

این نشست تاکنون یک بار به علت حادثه تصادف قطار در مصر و بار دیگر به علت تحولات سیاسی اردن به تعویق افتاده بود.

نشست سران سه کشور مصر، عراق و اردن در چارچوب پروژه موسوم به «شام جدید» برگزار می‌شود و همکاری‌های گسترده سه کشور در بخش‌های گوناگون را شامل می‌شود.

سال گذشته «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، تأکید کرده بود که بغداد در پی ورود به پروژه‌ای راهبردی به نام «شام جدید» است و افزوده بود که این پروژه پایه اقتصادی دارد و چیزی شبیه اتحادیه اروپا خواهد بود.

چنین اتحادیه‌ای با توجه به ثروت‌های طبیعی عراق و ثروت انسانی مصر و موقعیت جغرافیایی اردن می‌توان به اتحادیه‌ای قدرتمند در سطح منطقه تبدیل شود.

گفته می‌شود که مذاکراتی برای پیوستن کشورهای دیگری نیز به این پروژه جریان دارد.

روز پنجشنبه ستاد عملیات مشترک عراق با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که سرتیپ «احمد سلیم بهجت»، رئیس ستاد عملیات بغداد، در جلسه‌ای با حضور فرماندهان تیپ‌ها و مدیران دستگاه‌های امنیتی استان بغداد نقشه امنیتی مربوط به نشست سران عراق و مصر و اردن را بررسی کرده است.

«احمد نایف الدلیمی» سفیر عراق در قاهره وارد بغداد شده است تا در مراسم استقبال از هیئت‌های رسمی مصر و اردن مشارکت داشته باشد.

 

انتهای پیام/