شهر خبر

ادعای محسن هاشمی مبنی کاهش هزینه‌های اداره شهر و شفاف سازی در دوره پنجم


ادعای محسن هاشمی مبنی کاهش هزینه‌های اداره شهر و شفاف سازی در دوره پنجم

رئیس شورای شهر تهران گفت: از جمله دستاوردهای شورای پنجم که مطالبه آرا میلیونی شهروندان تهرانی بود می‌توان به کاهش هزینه‌های اداره شهر، شفاف سازی، صیانت از حقوق شهر و حفظ باغات اشاره کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محسن هاشمی در سیصد و پنجمین جلسه شورا گفت: ابتدا سوانح جاده‌ای رخ داده در روزهای اخیر را به خانواده‌های قربانیان، بویژه جامعه رسانه‌ای و جامعه فرهنگی کشور تسلیت عرض می‌کنیم، ریشه اکثر این سوانح فرسودگی ناوگان حمل ونقل عمومی کشور و عدم وجود سیستم جایگزین ایمن و راحت است، اگر مصوبه سال 1396 شورای اقتصاد برای تأمین 19 هزار اتوبوس شهری وبین شهری اجرا شده بود، شاید این عزیزان در کنار خانواده‌های خود بودند.

وی ادامه داد: امیدواریم با یکدست شدن مجلس، شورا و دولت در این دوره، نوسازی و توسعه سیستم حمل ونقل عمومی در شهر و مسیربین شهری تسریع شود.

محسن هاشمی افزود: با توجه به اعلام نتایج انتخابات شورای شهر تهران، به اعضای راه یافته به شورای ششم نیز تبریک می‌گوییم و برای این دوستان آرزوی موفقیت داریم، انتظار افکار عمومی از منتخبان جدید، حفظ دستاوردها و نقاط مثبت دوره‌های گذشته و پرکردن کمبودها و رفع نقاط ضعف پیشینیان است که این مطالبه درستی است و امیدواریم شورای ششم گام روبه جلویی در مسیر تأمین حقوق شهروندان و خدمت بهتر به شهر بردارد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: از جمله دستاوردهای شورای پنجم که مطالبه آرا میلیونی شهروندان تهرانی بود می‌توان به کاهش هزینه‌های اداره شهر، شفاف سازی، صیانت از حقوق شهر و حفظ باغات بود که در یک جمله آرامش و انسان محوری را در شهر تهران بهبود بخشیده بود، این دستاوردها می‌تواند با تقویت روند فعالیتهای عمرانی بخصوص در حوزه حمل و نقل عمومی و تجهیز ناوگان اتوبوس و مترو تهران کمبودهای مدیریت شهری را نیز برطرف کند.

وی گفت: یکی از نکات بسیار مهم عدم افزایش تعداد پرسنل شهرداری وشورا در دوره‌های گذشته بود که در این دوره با  کاهش 20 درصدی همراه بود و امیدواریم این سنت حسنه‌ای باشد که به چابک سازی بدنه مدیریت شهری وکاهش هزینه‌های شهر کمک کند.

هاشمی ادامه داد:  عمق دادن به شفافیت از آرا در دوره فعلی به عملکرد شهرداری، پایبندی شهرسازی  به چارچوب طرح تفصیلی و جلوگیری از واگذاری تراکم مازاد بر آن و بهینه کردن شناخت وصیانت از باغات در راستای کاهش تبعیض و نارضایتی ذینفعان و افزایش رضایت شهروندان از جمله راهکارهایی در این زمینه است. البته حفظ تکثر در فعالیتهای فرهنگی و خودداری از تمرکز بر مناسبتها و موازی کاری در حوزه فرهنگ نیز مناسب است که مدنظر قرار بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: انتخابات به پایان رسیده است و به نظر می‌رسد جناحهای سیاسی باید تعامل و همراهی در افزایش کارامدی را جایگزین رقابت و حاشیه‌های دوران انتخابات کنند و از تجربیات امروز برای ساختن فردایی بهتر برای شهروندان استفاده شود.

انتهای پیام/