شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن

سرلشکر سلامی: همه حصارهای سخت محاصره را با اقدامات فنی و علمی می‌شکنیم


سرلشکر سلامی: همه حصارهای سخت محاصره را با اقدامات فنی و علمی می‌شکنیم

سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه در مراسم رونمایی از واکسن ایرانی نورا گفت: ما مرد میدان‌های سخت هستیم و به همه جهان می‌گوییم که از میدان خارج نمی‌شویم و می‌دانیم که سرانجام همه حصارهای سخت محاصره را با اقدامات فنی و علمی می‌شکنیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم رونمایی از واکسن نورا طی سخنانی اظهار داشت: پیمودن قله‌ها همواره کار سختی است و قدم گذاشتن بر فراز ارتفاعات رفیع و بلند کار مشکلی است اما هیچ کشوری و هیچ ملتی بدون طی کردن مسیرهای سخت صعود به قله‌های پیشرفت و اعتبار و منزلت دست نخواهد یافت. 

وی افزود: تا ملتی آرزوهای بزرگ را در آغوش نگیرد بزرگ نمی‌شود. وسعت هر ملت و کرانه‌های شخصیت هر جامعه به وسعت آرزوها و بلندای همت اوست.هر ملتی که نتواند رویداد بسازد بزرگ نمی‌شود. 

سلامی اظهار داشت: ما در نبرد برای استقلال هستیم و در جریان یک نبرد بزرگ قرار داریم و جهان قدرتمند تصمیم گرفته است مانع از استقلال ملی ما بشود و ما هم تصمیم گرفته‌ایم به هر قیمتی شده است این معنای مقدس را بر قامت کشور و ملتمان بپوشانیم. 

فرمانده سپاه تصریح کرد: کسانی که در جهان از دموکراسی و‌ پیشرفت سخن می‌گویند علاقه دارند کودکان بیمار ما در آغوش مادران جانشان را از دست بدهند. نقشه ذهنی آنها برای ملت ما فقر و عقب ماندگی و بیماری و از هم گسیختگی است، برای همین است که نه اجازه انتقال پول برای دارو و واکسن را می‌دهند نه اجازه تعامل با جهان را به ما می‌دهند. 

وی با بیان اینکه ما به اندازه هدف‌هایمان بزرگ هستیم، گفت : ملتی که در اوج محاصره فنی و اقتصادی توانسته است آفرینش‌گر چنین افتخارات بزرگی باشد ملتی استثنایی است. 

سلامی عنوان کرد: زمانی که کرونا شروع شد ماسک پیدا نمی‌شد و قدرت‌های بزرگ بشر سارق ماسک‌ها بودند. تصور جهان این بود که ما فرو‌ می‌پاشیم و دیگر بلند نمی‌شویم. اما اسلام و ولایت درخشید و منطق قرآن به صحنه آمد و همه به هم متصل شدیم و به یکدیگر کمک کردیم. پرستاران ما حماسه آفریدند و این لباس افتخار و عزت شرف یک ملت است که بر تن یک پزشک یا پرستار است. 

فرمانده کل سپاه ادامه داد: پرستاران ما درد مردم را به جان خریدند و این رمز پیروزی ما در یکسال و نیم گذشته بود. دست همه پزشکان و پرستاران و همه کادر درمان را می‌بوسم. 

وی اظهار داشت: ما تصمیم گرفته‌ایم در جهان در هر پدیده‌ای جز کشورهای برتر جهان باشیم و امروز در بسیاری از حوزه‌ها جزو کشورهای برتر هستیم. ما پرنده‌های پهن پیکر بدون سرنشین داریم که هفت هزار کیلومتر پرواز می‌کنند و در هر نقطه‌ای فرود می‌آیند.

سلامی ادامه داد: امروز افتخار می‌کنیم که یک روز الهی است و امروز روز آرزوهای ما است. ما مرد میدان‌های سخت هستیم و به همه جهان می‌گوییم که از میدان خارج نمی‌شویم و می‌دانیم که سرانجام همه حصارهای سخت محاصره را با اقدامات فنی و علمی می‌شکنیم. ما این واکسن‌ها را در اختیار مردم فقیر سایر کشورها قرار می‌دهیم و ملت عزیز ما اطمینان داشته باشند که بیرق های امید را بیش از هر وقت دیگری برافراشته خواهند دید. 


انتهای پیام/