شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#هنرمندان#شورای عالی

روانبخش صادقی با مهر مطرح کرد؛

فعالیت‌های صنفی دلگرم‌کننده است/خانه هنرمندان صرفاً یک گالری نیست

فعالیت‌های صنفی دلگرم‌کننده است/خانه هنرمندان صرفاً یک گالری نیست

روانبخش صادقی عضو شورای عالی خانه هنرمندان ایران معتقد است انجمن‌ها و صنوف فضایی به وجود آورده‌اند که وقتی به در بسته می‌خوریم، می‌توانیم به فعالیت‌های صنفی امیدوار باشیم.

روانبخش صادقی نویسنده و کارگردان، عضو هیأت مدیره خانه سینما و عضو شورای عالی خانه هنرمندان ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به از سرگیری فعالیت نمایشگاه‌ها در خانه هنرمندان، بیان کرد: کرونا یک رویداد جهانی بود و همه دنیا از آن آسیب دید اما مهم است که در همین وضعیت از فرصت‌ها بهره برد و خلاقیت‌هایی را رقم زد. برای مثال چین سالن‌های سینمای خود را ناگزیر به دنبال فراهم نبودن امکان نمایش فیلم، به گیمرها اجاره می‌دهد و چه چیز بهتر از اینکه بازی‌های رایانه‌ای روی پرده باکیفیت سینما انجام شود. خانه هنرمندان ایران برندی است که باید در هر شرایطی آن را حفظ کرد.

وی بیان کرد: با کارها و ایده‌های خلاقانه و استفاده از ابزارها و تجهیزات به روز می‌توان از ظرفیت‌های این مجموعه نیز بهره‌برداری کرد. در همه جای دنیا شهرداری‌ها حمایت از مراکز فرهنگی و هنری را در دستورکار خود دارند.

صادقی با اشاره به اینکه نباید خانه هنرمندان ایران را صرفاً به عنوان یک گالری نگاه کرد، گفت: بخشی از فعالیت‌های خانه هنرمندان ایران باید صرف حمایت از هنرمندان جوان شود و موقعیتی برای دیده شدن آثارشان فراهم کند. به اعتقاد من، ترکیب فعلی نمایشگاه‌های دایر در خانه هنرمندان ایران نیز این رویکرد را ثابت می‌کند؛ همچنان که مخاطبانی برای تماشای نمایشگاه هنرمندی شناخته شده به خانه هنرمندان می‌آیند، در کنارش از نمایشگاه‌های دیگر هنرمندان جوان هم دیدن می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر از ظرفیت‌های فضای مجازی و گالری‌های آنلاین در دوران کرونا خوب استفاده شد، توضیح داد: آنقدر که ظرفیت وجود دارد، خوب عمل نکرده‌ایم. البته برنامه‌های لایو اینستاگرام که برای رشته‌های مختلف تقریباً هر روز برگزار می‌شود، مخاطبان زیادی دارد و دقیقاً به حفظ برند خانه هنرمندان و همچنین گسترش مخاطبان و برنامه‌هایش کمک کرده است.

این عضو شورای عالی خانه هنرمندان ایران درباره تعامل مجموعه با انجمن‌های زیرمجموعه‌اش نیز گفت: من به عنوان نماینده خانه سینما در شورای عالی حضور دارم و هر انجمن نیز نماینده‌ای حضور دارد تا حقوق صنفی مطرح شود. این انجمن‌ها و صنوف فضایی به وجود آورده است که وقتی به در بسته می‌خوریم، می‌توانیم به فعالیت‌های صنفی دلخوش و امیدوار باشیم و کاری را پیش ببریم.