به گزارش برنا؛ محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و پنجمین جلسه شورا گفت: ابتدا سوانح جاده ای رخ داده در روزهای اخیر را به خانواده های قربانیان، بویژه جامعه رسانه ای و جامعه فرهنگی کشور تسلیت عرض می کنیم، ریشه اکثر این سوانح فرسودگی ناوگان حمل ونقل عمومی کشور و عدم وجود سیستم جایگزین ایمن و راحت می باشد، اگر مصوبه سال 1396 شورای اقتصاد برای تامین 19 هزار اتوبوس شهری وبین شهری اجرا شده بود، شاید این عزیزان در کنار خانواده های خود بودند.

او ادامه داد: امیدواریم با یکدست شدن مجلس، شورا و دولت در این دوره، نوسازی و توسعه سیستم حمل ونقل عمومی در شهر و مسیربین شهری تسریع گردد.

محسن هاشمی افزود: با توجه به اعلام نتایج انتخابات شورای شهر تهران، به اعضای راه یافته به شورای ششم نیز تبریک می گوییم و برای این دوستان آرزوی موفقیت داریم، انتظار افکار عمومی از منتخبان جدید، حفظ دستاوردها و نقاط مثبت دوره های گذشته و پرکردن کمبودها و رفع نقاط ضعف پیشینیان است که این مطالبه درستی است و امیدواریم شورای ششم گام روبه جلویی در مسیر تامین حقوق شهروندان و خدمت بهتر به شهر بردارد.

هاشمی افزود: از جمله دستاوردهای شورای پنجم که مطالبه آرا میلیونی شهروندان تهرانی بود می توان به کاهش هزینه های اداره شهر، شفاف سازی، صیانت از حقوق شهر و حفظ باغات بود که در یک جمله آرامش و انسان محوری را در شهر تهران بهبود بخشیده بود، این دستاوردها می تواند با تقویت روند فعالیتهای عمرانی بخصوص در حوزه حمل و نقل عمومی و تجهیز ناوگان اتوبوس و مترو تهران کمبودهای مدیریت شهری را نیز برطرف کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از نکات بسیار مهم عدم افزایش تعداد پرسنل شهرداری وشورا در دوره های گذشته بود که در این دوره با  کاهش 20 درصدی همراه بود و امیدواریم این سنت حسنه ای باشد که به چابک سازی بدنه مدیریت شهری وکاهش هزینه های شهر کمک کند.

هاشمی ادامه داد:  عمق دادن به شفافیت از آرا در دوره فعلی به عملکرد شهرداری، پایبندی شهرسازی  به چارچوب طرح تفصیلی و جلوگیری از واگذاری تراکم مازاد بر آن و بهینه کردن شناخت وصیانت از باغات در جهت کاهش تبعیض و نارضایتی ذینفعان و افزایش رضایت شهروندان از جمله راهکارهایی در این جهت است.

وی ادامه داد: البته حفظ تکثر در فعالیتهای فرهنگی و خودداری از تمرکز بر مناسبتها و موازی کاری در حوزه فرهنگ نیز مناسب است که مدنظر قرار بگیرد.

هاشمی در پایان گفت: انتخابات به پایان رسیده است و به نظر می رسد جناحهای سیاسی بایست تعامل و همراهی در افزایش کارامدی را جایگزین رقابت و حاشیه های دوران انتخابات کنند و از تجربیات امروز برای ساختن فردایی بهتر برای شهروندان استفاده گردد.