شهرخبر

پیام انتخابات ایران برای رژیم‌‎های منطقه‎‌ای و فرامنطقه‎‌ای

پیام انتخابات ایران برای رژیم‎های منطقه‎ای و فرامنطقه‎ای

انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بار دیگر مهر تاییدی بر تفاوت کشورمان با شمار زیادی از کشورهای منطقه‎ای و فرامنطه‎ای بود.

به گزارش مشرق، آن‌هایی که باید پیام انتخابات ایران را درک کنند، درک خواهند کرد؛ آن‌ها نمی‌توانند شکست خود را پنهان کنند.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد در ایران، برای بسیاری از رژیم‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای درد آور بود؛ چرا که صدها رسانه خارجی فارسی زبان و غیر فارسی زبان سعی کردند تا مشارکت مردم در انتخابات ایران پایین بیاید، اما اینگونه نشد.

بسیاری از رژیم‌هایی که در منطقه حضور دارند تاکنون رنگ انتخابات را به خود ندیده‎اند و مردم این کشورها هیچ آگاهی از انتخابات ندارند.

در حالی که ایران از زمان پیروزی انقلاب تاکنون چندین و چند انتخابات برگزار کرده و این حق مردم را به آن‌ها بازگردانده است تا در سرنوشت خود و کشور سهم اصلی را داشته باشند.

کشورهای عربی منطقه که در قامت سربازان آمریکا نقش بازی می‌کنند، در رسانه‌های خود علیه انتخابات در ایران فضاسازی کردند، عربستان سعودی بیشترین سهم را در این نبرد بازی کرد.

رژیم سعودی که با راه اندازی شبکه فارسی زبان از چند سال پیش اقدامات رسانه‌ای و جنگ روانی را علیه ایران آغاز کرده بود، در چند ماه منتهی به انتخابات ۲۸ خرداد حجم حملات رسانه‌ای خود را افزایش داد و بیشتر محتوای برنامه‌های این شبکه و دیگر شبکه‌های سعودی بر تخریب انتخابات در ایران در جهت کاهش مشارکت مردم استوار بود.

رژیم سعودی تاکنون هیچ انتخاباتی را در کشور خود برگزار نکرده است؛ چرا که رژیم در عربستان سعودی موروثی پادشاهی است.

کشورهای دیگر منطقه هم دست کمی از شرایط رژیم آل سعود ندارند، امارات، کویت، بحرین و دیگر کشورها تاکنون انتخابات برگزار نکرده‎اند و مردم در تعیین مقام‎ها و مسئولان کشور هیچ نقشی ندارند.

دموکراسی در کشورهایی که ایران را متهم می‌کنند، مفهومی ندارد و هر آنچه که پادشاهان تصمیم بگیرند همان اجرا می‌شود.

نظام سیاسی کشورهای عربی به ویژه رژیم‌های منطقه یک نظام بسته و مخوف است که مردم این کشورها همچون بردگانی هستند که باید تبعیت کنند.

رسانه‌های عربستان سعودی تنها وظیفه‌ای که دارند این است که از آل سعود تعریف کنند، در حالی که اقدامات رژیم فشارهای زیادی را بر مردم وارد کرده و تحت فشار هستند.

به شهادت رساندن «شیخ نمر»، از مقام‎های برجسته شیعیان عربستان سعودی، به روش گردن زدن با شمشیر و به صلیب کشیدن، تنها بخشی از اقداماتی جنایتکارانه آل سعود است.

آیا چنین رژیم و رژیم‌های حق اظهار نظر علیه انتخابات در ایران را دارند؟

منبع: میزان