شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#سود#قطعات خودرو

جزئیات وام خرید قطعات خودرو با سود صفر درصد

مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت از ارائه تسهیلات خرید قطعات خودرو در قالب ایساکو کارت با سود صفر درصد خبر داد.

جزئیات وام خرید قطعات خودرو با سود صفر درصد
به گزارش منیبان، محمدحسین حسین‌زاده در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه با ایساکو در جمع خبرنگاران افزود: نرخ کارمزد برای ایساکو‌کارت صفر درصد است و ریالی به نرخ آن افزوده نمی‌شود، یعنی هیچ‌گونه نرخ کارمزد به تسهیلات در قالب این کارت تعلق نمی‌گیرد. 
 
وی اضافه کرد: حدود ۲۵ هزار تعمیرکار ثبت شده داریم که قصد داریم به آن‌ها تسهیلات دهیم تا بتوانند قطعات اصلی را در اختیار مردم قرار دهند امیدوارم با این اقدام امکان دسترسی به قطعات اصلی برای مصرف‌کنندگان فراهم شود. 
 
حسین‌زاده گفت: طرحی که در نظر گرفته‌ایم شامل ارائه تسهیلات در قالب ایساکو کارت به تعمیرکاران متفرقه، یدکی فروشان غیر ایساکویی و اشخاص حقیقی عضو شبکه توسعه اجتماعی رسالت است. 
 
وی با اشاره به میزان اعتباری که از این کارت ارائه می‌شود، گفت: میزان اعتبار ایساکو کارت ۵۰،۱۰۰، ۲۰۰، ۳۰۰، ۶۰۰، ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ میلیون ریال است. بازپرداخت ۶ ماهه و ۳ ماه تنفس بازپرداخت اقساط برای مشتری در صورت نبود هیچ‌گونه تراکنش است. 
 
حسین زاده همچنین گفت: سال گذشته، ۷۷۳ هزار وام قرض الحسنه با میانگین مبلغ ۲۳ میلیون تومان پرداخت کردیم که ۵۰ درصد آن مربوط به طرح‌های اشتغال کوچک و خانگی بوده است. امسال هم بنا داریم علاوه بر افزایش این تسهیلات، خدمات غیر حضوری بانک رسالت را به صورت ۱۰۰ درصد عملیاتی کنیم. 

توسعه مصرف قطعات اصلی در خودرو از اهداف صدور ایساکوکارت

مدیرعامل ایساکو گفت: هدف ما از اجرای طرح ایساکوکارت، توسعه فرهنگ استفاده از قطعات اصلی در خودرو است که با روش‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی این کار را دنبال می‌کنیم. 
 
آقای مهدی مونسان در حاشیه مراسم امضای توافقنامه با بانک‌رسالت در جمع خبرنگاران افزود: جامعه هدف این طرح، رانندگان تاکسی، یدکی فروشان و تعمیرکاران متفرقه هستند که این افراد با مراجعه به سامانه‌های بانک رسالت، اعتبارسنجی می‌شوند و بر اساس اعتباری که به آن‌ها تعلق می‌گیرد ایساکو کارت صادر می‌شود که دارندگان این کارت می‌توانند در مجموعه فروشگاه‌ها یا نمایندگی‌های مجاز شرکت ایساکو به خرید اقلام قطعات اصلی خودرو اقدام کنند. 
 
وی اضافه کرد: خرید قطعات خودرو در این طرح، بدون هیچ گونه افزایش قیمت انجام می‌شود و مهلت بازپرداخت آن ۶ ماهه است که البته ۳ ماه دوره تنفس دارد. 
 
مونسان گفت: البته نمونه دیگری از این اقدامات را در قالب همکاری با بیمه‌های کشور آغاز کردیم که در همه این پلتفرم‌ها به دنبال این هستیم تا خدمات و قطعات اصلی را به شکل نوین و با سرعت بالا در اختیار هموطنان قرار دهیم، زیرا اعتقاد داریم بخشی از مشکلاتی که هموطنان عزیز در کیفیت خودرو مطرح می‌کنند در نتیجه استفاده از قطعات غیراصل و غیر استاندارد است. 
 
وی افزود: متاسفانه اگر کالایی در کشور اجازه واردات دارد بر کیفیت آن کالای وارداتی کسی نظارت نمی‌کند و مصرف‌کنندگانی که این کالا را خریداری و استفاده می‌کنند اثرات سوء ناشی از مصرف این قطعات را بر قطعات جانبی و خودروی خود مشاهده می‌کنند که گاهی اوقات بسیار هزینه زاست. 
 
مونسان ادامه داد: در حوزه قطعات خودرو، هم قاچاق قطعات داریم و هم قطعات بی‌کیفیت و غیر اصلی در بازار وجود دارد که در بازار لوازم خودرو به وفور قابل مشاهده است.