شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قدس

اسرائیل به دنبال تأسیس یگانی برای سرکوب فلسطینیان ۱۹۴۸

اسرائیل

نهادهای اطلاعاتی اسرائیل به دنبال تشکیل یگان ویژه‌ای جهت سرکوب فلسطینیان ساکن مناطق ۱۹۴۸ هستند تا حوادث دوره جنگ شمشیر قدس تکرار نشود.

به گزارش مشرق، اهارون حلیفا رئیس شعبه اطلاعات نظامی‌اسرائیل به روزنامه یدیعوت آحارانوت گفت: بعد از رخدادهایی که در دوره جنگ (شمشیر قدس) در مناطق ۱۹۴۸ شاهد بودیم، نیاز به تشکیل یگانی خاص که مسئولیت کنترل (سرکوب) فلسطینیان ۱۹۴۸ را به عهده بگیرد به شدت احساس شد.

او تاکید کرد ما نیازمند یک نیروی احتیاط، چیزی همانند گارد ملی هستیم که سالی یک هفته تمرین کرده و فعالیتش عموما در دوره وقوع اغتشاشات آغاز می‌شود.

دیگر نمی‌خواهیم شرایطی به وجوداید که خلبانان ما از ترس اعتراضات شدید عرب‌ها نگران رسیدن به پایگاه‌های خود باشند، این یگان برای مقابله با چنین شرایطی باید تشکیل شود.

او در رابطه با جنگ ۱۱ روزه (شمشیر قدس) هم تاکید کرد اصلا باور نمی‌کردیم که حماس از همان ابتدای درگیری قدس را مورد هدف قرار بدهد، ما شاهد تحول قابل توجهی در رفتار حماس تحت رهبری السنوار هستیم، ما تصور می‌کردیم که آنها کار شلیک موشک را از شدود و عسقلان آغاز کنند و اطراف نوار غزه را مورد هدف قرار دهند اما آنها از همان ابتدا قدس را هدف گیری کردند.

منبع: تسنیم