شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه

روسیه این نقشه آمریکایی ها را فاش کرد!

نایب رئیس اداره اصلی عملیات ستاد کل ارتش روسیه گفت: کمک آمریکا به نیروهای شبه نظامی کرد (قسد) در استخراج غیرقانونی نفت شرق و شمال سوریه همچنان ادامه دارد.

روسیه این نقشه آمریکایی ها را فاش کرد!

به گزارش منیبان، پایگاه سوریه امروز (شنبه) به نقل از سرلشگر «یاروسلاف موسکالیک» اضافه کرد:  کمک واشنگتن همچنان به نیروهای شبه نظامی کرد (قسد) در استخراج و فروش غیرقانونی مواد نفتی سوریه ادامه دارد.  

بر اساس گزارش سوریه الان، این مقام نظامی روسیه این مطلب را در کنفرانس «امنیت بین المللی» که در مسکو برگزار شد، بیان کرد. 

شبه نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) با هماهنگی آمریکا در سرقت نفت سوریه مشارکت دارد. طبق برآورد پنتاگون، درآمد قسد از استخراج و فروش غیرقانونی نفت سوریه در سال ۲۰۱۵ حدود ۴۰ میلیون دلار در ماه بود.  

قسد از سال ۲۰۱۷ با حمایت نیروهای آمریکایی بر میدان‌های نفتی در شرق سوریه سیطره پیدا کرد و بر اساس برآورد کشورهای غربی روزانه ۱۴ هزار بشکه نفت به قیمت ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار از این میدان‌ها استخراج می‌شود که درآمد سالانه آن به ۳۷۸ میلیون دلار می‌رسد.  

سوریه الآن همچنین اعلام کرد: دو طرف (قسد و نیروهای آمریکایی) در حال هماهنگی برای انتقال تروریست های داعش از زندان های قسد به مناطق مختلف سوریه یا عراق برای استفاده در جنگ هستند. 

در عین حال «کنت مک کنزی» رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در آوریل گذشته گفته بود که قسد در محافظت از نیروهای آمریکایی عالی عمل کرده است. 

وی افزوده بود که واشنگتن در حال آماده‌سازی آن‌ها برای رویارویی با نیروهای سوریه است و ما معتقدیم که آن‌ها محکم و پایدار خواهند ماند. 

شبه نظامیان کرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در مرداد سال گذشته (۱۳۹۹) با یک شرکت نفتی آمریکایی توافق فروش نفت امضا کردند.  

وزارت خارجه سوریه توافق امضا شده میان شبه ‌نظامیان قسد با شرکت نفتی آمریکایی را سرقت نفت سوریه خواند و آن را سرقت نفت سوریه با نظارت و حمایت دولت آمریکا دانست و تاکید کرد که این توافق باطل و غیرقانونی است.  

نیروهای دموکراتیک سوریه شبه ‌نظامیان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.  

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌ نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.