شهر خبر

قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا نمی کند | برگزاری جلسه فوق العاده برای بررسی حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران

وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما نداریم و این موضوع فعلا در دستور کار شورای عالی هواپیمایی هم قرار نگرفته است.

محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال درباره حادثه اخیر واژگونی اتوبوس‌ها و اینکه چرا راننده با وجود صورت وضعیت اقدام به رانندگی در جاده‌های برون شهری کرده است، گفت: امروز جلسه فوق العاده‌ای با حضور مسئولان سه استان، پلیس راه و همه اعضای اصلی کمیسیون ایمنی راه‌ها برگزار می‌شود و در این جلسه گزارش تمامی بخش‌ها بررسی می‌شود و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.

او با رد خبر استعفای رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به دلیل نوسازی ناوگان جاده‌ای گفت: نوسازی ناوگان جاده‌ای را از چند سال گذشته پیگیری می‌کنیم و منابعی را تامین کرده‌ایم و امیدواریم اجرایی شود.

۵۵ هزار دستگاه کامیون بالای ۴۰ سال داریم

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۵۵ هزار دستگاه کامیون بالای ۴۰ سال داریم، افزود: متوسط عمر ناوگان حمل و نقل جاده‌ای باید کاهش یابد.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: متوسط عمر اتوبوس ۱۱ سال، مینی بوس ۲۴ سال و سواری در حد صفر است و نوسازی خوبی برای سواری‌های کرایه صورت گرفته است.

اسلامی درباره واردات کامیون‌های اروپایی با عمر زیر ۳ سال گفت: ۱۵۰۰ دستگاه کامیون زیر سال در گمرک مانده و باید دستگاه‌های مربوطه، همکاری لازم را برای اجازه ترخیص داشته باشند.

او در ادامه تصریح کرد: ایران خودرو دیزل و ماموت قرارداد داریم که ۸۰ درصد هزینه آن تسهیلات است و ۲۰ درصد هم آورده مالک همراه با یک کامیون فرسوده است.

اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: هیچ افزایش قیمت بلیتی رخ نداده و در شورای عالی هواپیمایی هم هیچ جلسه‌ای در این خصوص نداشته‌ایم.

او در پاسخ به این سوال که مجلس اعلام کرده دست اندرکاران و واردکنندگان کامیون‌های زیر سه سال را به قوه قضائیه معرفی می‌کنیم، گفت: بروند شکایت کنند.

اسلامی همچنین درباره نحوه تعیین بلیت هواپیما گفت: براساس قانون قیمت بلیت هواپیما آزاد و شرکت‌های هواپیمایی براساس عرضه و تقاضا قیمت‌ها را تعیین می‌کنند، اما برای آنکه در حق مردم زیان نشود، ما برای آن کف و سقف تعیین کردیم و از این روش قیمت بلیت را کنترل و نظارت می‌کنیم.

این مقام مسئول همچنین درباره خانه‌های خالی گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خالی را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرارداده‌ایم که آن‌ها باید به نوبت براساس قانون گواهی مالیاتی صادر کنند.