شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قوه قضائیه

پیشگیری از وقوع جرم از طریق تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد


پیشگیری از وقوع جرم از طریق تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به ظرفیت سازمانهای مردم نهاد گفت: در صورتی که کارها را به مردم واگذار کنیم می‌توانیم عملکرد مؤثرتری را داشته باشیم و بسیاری از اقدامات سازمان‌‌های مردم‌نهاد عامل پیشگیری از وقوع جرم است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علی غلامی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه امروز در مراسم رونمایی از سامانه مشارکتهای مردمی قوه قضائیه با اشاره به جایگاه نهادهای مردمی در نظام اظهار کرد: این مسئله بسیار شفاف و مشخص است و نیازی به تحلیل ندارد و گروه‌های مردمی در همه جای دنیا هستند.

وی تصریح کرد: نهادهای دولتی نمی‌توانند ویژگیهایی مانند نهادهای مردمی داشته باشند و ما در هر جایی که می‌توانیم باید از مشارکت مردم استفاده کنیم و هرجایی که نیاز باشد باید کارها را به مردم واگذار کنیم و بسیاری از اقدامات سازمانهای مردم‌نهاد عامل پیشگیری از وقوع جرم است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ادامه داد: برخی از اقدامات مانند میانجیگری که در محل‌های مختلف از جمله مساجد می‌تواند انجام شود، می‌توان اقدامات پساجرم دانست و سازمانهای مردم‌نهاد ظرفیت بالقوه‌ای دارند و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

غلامی درباره راه‌اندازی سازمانهای مشارکتی قوه قضائیه گفت: این سامانه مانع از موازی‌کاری و کارهای جزیره‌ای خواهد شد و این آمادگی را اعلام می‌کنیم که بتوانیم هر دو هفته یا هر چند ماه یک بار جلسه‌ای را میزبان روسای سازمانهای مردم‌نهاد برای تصویب مصوبات و اجرای آن داشته باشیم.

انتهای پیام/