شهر خبر

مصطفی الکاظمی:

ثبات و امنیت مشترک در منطقه ما اهداف راهبردی هستند

ثبات و امنیت مشترک در منطقه ما اهداف راهبردی هستند

نخست وزیر عراق اعلام کرد: ثبات، صلح، همکاری، رشد و امنیت مشترک در منطقه ما اهداف راهبردی هستند که مرحله بعدی را شکل می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در مقاله ای در روزنامه الشرق الاوسط نوشت: در ابتدا باید تاکید کرد که بازگرداندن اعتماد بین کشورهای خاورمیانه از یک طرف و از طرف دیگر بین این کشورها و کشورهای جهان کار ساده ای نیست و اگر پیچیدگی ها و اختلافاتی که آن را احاطه کرده است، نبود، قطعاً چنین مسئله ای اکنون دشوار به نظر نمی رسید.

وی اعلام کرد: اعتراف به این واقعیت و پیچیدگی های آن و نقشه منافع و گمانه زنی های سیاسیِ آن، تحول مثبتی برای ایجاد پل اعتماد و تفاهم و احترام به اراده همه طرف ها و منافع ملی آنها محسوب می شود.

الکاظمی تاکید کرد: از نظر ما، در یک لحظه تاریخی سرنوشت ساز جویای دو حقیقت هستیم: اول اینکه هیچ راهی برای ما در آینده در خاورمیانه وجود ندارد بدون اینکه همه ما دست به دست هم دهیم تا عزت مردم خود را حفظ کنیم و حق نسل های آینده خود را برای یک زندگی آبرومندانه که شایسته ماست حفظ کنیم و دوم اینکه این موضوع تنها با بازگرداندن توازن های منطقه صورت می گیرد که عراق ستون اساسی آن است همچنانکه کشورهای برادر و همسایه و دوست نیز ستون های خانه مشترک ما را تشکیل می دهند.

وی اعلام کرد: ثبات، صلح، همکاری، رشد و امنیت مشترک در منطقه ما اهداف راهبردی هستند که مرحله بعدی را شکل می دهند نه به عنوان برداشت ها و خوانش های کلیشه ای بلکه به عنوان بیان یک ضرورت سرنوشت ساز هستند.