شهرخبر

در نامه ای به بایدن؛

۷۳ عضو دموکرات خواستار تغییر سیاست آمریکا در قبال اسرائیل شدند

۷۳ عضو دموکرات خواستار تغییر سیاست آمریکا در قبال اسرائیل شدند

۷۳ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به «جو بایدن» خواستار ترک سیاست دیرینه و دوحزبی ایالات متحده در خصوص روابط رژیم صهیونیستی-فلسطین شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاآرتض، ۷۳ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای از جو بایدن خواسته‌اند تا برای لغو آنچه که آن را ترک سیاست دیرینه و دوحزبی ایالات متحده در خصوص روابط رژیم صهیونیستی-فلسطین به دست دولت ترامپ خوانده اند، گام های اساسی بردارد.

در این نامه به ویژه از بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواسته شده تا قاطعانه شهرک های اسرائیلی را غیرقانونی و کرانه باختری را اشغال شده بداند. دولت ترامپ گفته بود دیگر به این دو موضوع پایبند نیست.

در متن این نامه آمده است: با صدور دوباره رهنمودهای مرتبط وزارت خارجه و گمرک آمریکا در این راستا، شفاف‌سازی کنید که ایالات متحده این شهرک‌ها را مغایر با قوانین بین‌المللی می داند. ما می خواهیم تا در تمامی اسناد و مکاتبات مرتبط آمریکا، بار دیگر به وضعیت کرانه باختری و نوار غزه به عنوان منطقه اشغالی اشاره شود.

در میان امضاکنندگان این نامه، اسامی هفت تن از روسای کمیته ها شامل «روزا دل‌لارو» رهبر کمیته مهم اعتبارات، «جان یارموث» رئیس کمیته بودجه، «کاترین کلارک» معاون مجلس نمایندگان، «استیو کوهن» و «جیمی راسکین» به چشم می خورد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا به چند دهه سیاست آمریکا در این منطقه با به رسمیت شناختن حق رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و همچنین پذیرش ادعای این رژیم در بلندی‌های جولان و انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس پایان داد.