روسیا الیوم گزارش داد، رسانه‌های خبری کرد زبان اعلام کردند که روستایی واقع در سه کیلومتری مقر کنسولگری جدید آمریکا در اربیل هدف حملات پهپادی قرار گرفت.

در همین حال، شبکه "رووداو" ضمن تایید این حملات گزارش داد که حمله مذکور ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد امروز و با استفاده از سه پهپاد حامل مواد منفجره از نوع "تی ان تی" انجام شد و در آن روستای "براغ" واقع در سه کیلومتری مقر کنسولگری جدید آمریکا در اربیل هدف قرار گرفت.

این شبکه همچنین اعلام کرد که دو بمب در نتیجه این حملات منفجر شده که یکی از آنها به باغی در روستای براغ اصابت کرد و نیروهای امنیتی در محل حمله حاضر شدند.

یک مقام عراقی برجسته امروز گفت، سه پهپاد در روستای شمالی شهر اربیل در چند کیلومتری کنسولگری آمریکا در اقلیم کردستان عراق سقوط کردند.

امید خوشناو، استاندار اربیل گفت، صبح امروز یک پهپاد بمب‌گذاری شده در روستای براغ در شمال اربیل و دو پهپاد دیگر در روستای کومسپان سقوط کردند.

رووداو به نقل از یک مقام بلند پایه در استان اربیل با تایید این اظهارات اعلام کرد که دو حمله مشابه دیگر به نزدیکی منطقه "کومپسان" انجام شده است و قرار است که نیروهای امنیتی امروز بیانیه‌ای را درباره این حملات صادر کنند.