شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#چین#فرمانده ارشد

ناتو: سرعت پیشرفت‌های نظامی چین عجیب است


ناتو: سرعت پیشرفت‌های نظامی چین عجیب است

یک فرمانده ارشد ناتو نسبت به توسعه و پیشرفت نظامی تکان دهنده چین و افزایش نفوذ دیپلماتیک این کشور در برابر غرب ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نیوزویک، استورات پیچ که روز جمعه پس از سه سال فعالیت به عنوان رئیس کمیته نظامی ناتو از سمت خود کناره گیری کرد به فایننشال تایمز گفت: 30 کشور عضو ناتو باید اقدامات بیشتری در برابر پیشرفت‌های نظامی چین در دستور کار خود قرار دهند.

این مصاحبه درحالی انجام شده که تنش میان چین و غرب همچنان بالا بوده و علاوه بر اقتصاد به حوزه های نظامی و حتی حملات سایبری نیز کشیده شده است.

پیچ در این مصاحبه گفت: اینکه چین چطور انقدر سریع اقدام به ساخت کشتی های جنگی و مدرنیزه کرده نیروی هوایی و حتی سرمایه گذاری در زمینه سایبری و اشکال دیگر مدیریت اطلاعات می کند بسیار شوکه کننده است.

وی ادامه داد: به نظرم زیرنظر گرفتن این موضوع بسیار مهم است. اگر شما رهبری در چین باشید که نیروی بزرگ، قدرتمند و مدرنی داشته باشد چه کاری انجام می دهید؟ نیروهای خود را به مناطق مختلف اعزام می‌کنید.

این فرمانده سابق ناتو با اشاره به سفارت بزرگ چین در بروکسل، مقر ناتو و اتحادیه اروپا بر تلاش  چین برای افزایش حضور دیپلماتیک تاکید کرد.

پیچ همچنین به تغییر شکل رزمایش های نظامی مشترک میان چین و روسیه از سطح کوچک به رزمایش های بزرگ در سالهای اخیر اشاره کرد اما درعین حال این موضوع را رد کرد که دو کشور به سمت یک مشارکت راهبردی با یکدیگر حرکت می کنند. با اینحال به گفته وی یک هارمونی بلند مدت میان مسکو و پکن در منطقه قطب شمال وجود دارد.

انتهای پیام/