شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

سخنگوی جنبش حماس:

«بنت» هم مانند پیشینیان خود به دنبال مصادره اراضی فلسطینیان است

«بنت» هم مانند پیشینیان خود به دنبال مصادره اراضی فلسطینیان است

سخنگوی جنبش «حماس» در واکنش به طرح جدید کابینه رژیم صهیونیستی برای شهرک سازی در کرانه باختری، گفت: «نفتالی بنت» هم مانند پیشینیان خود به دنبال مصادره بیشتر اراضی فلسطینیان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، «عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس به طرح جدید رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک سازی ها در اراضی اشغالی واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، القانوع در این خصوص گفت: «نفتالی بنت» هم مانند پیشینیان خود به دنبال مصادره بیشتر اراضی فلسطینیان است. او در عمل ثابت کرد که هیچ تفاوتی با پیشینان خود ندارد.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در ادامه تصریح کرد که تشدید انتفاضه و مقاومت مردمی در سرتاسر کرانه باختری بهترین راه مقابله با توسعه‌طلبی‌ها و طرح‌های شهرک‌سازی اشغالگران صهیونیست است.

پیش از این، وزارت خارجه اردن به طرح جدید رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک سازی ها در اراضی اشغالی فلسطینیان واکنش نشان داده بود. «ضیف الله علی الفایز» سخنگوی وزارت خارجه اردن تأکید کرد که طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت واحدهای جدید صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی فلسطین، مردود است.

سخنگوی وزارت خارجه اردن همچنین تأکید کرد: از دیدگاه ما طرح جدید تل آویو برای گسترش شهرک سازی ها در اراضی اشغالی با قطعنامه‌های سازمان ملل متحد در تعارض است. اسرائیل باید هرچه سریع‌تر در این زمینه تجدید نظر کند.

الفایز عنوان کرد: گسترش شهرک سازی ها در اراضی اشغالی فلسطین به معنای کوچاندن شمار بیشتری از فلسطینیان از مناطق محل سکونت خود است. بنابراین، واضح است که شهرک سازی ها غیر قانونی هستند.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی روز گذشته طرح ساخت واحدهای مسکونی جدید برای شهرک نشینان در کرانه باختری را تصویب کرد. این اولین اقدام کابینه نفتالی بنت در زمینه گسترش شهرک‌سازی‌ها محسوب می‌شود.