به گزارش برنا به نقل از روزنامه فرانسوی اوئست فرانس، کمیسیون تنظیم مقررات انرژی (CRE) فرانسه اعلام کرد، تعرفه گاز طبیعی تأمین شده توسط گروه صنعتی انرژی فرانسه (Engie) از اول ماه ژوئیه (دهم تیر)  ۹.۹۶ درصد افزایش می یابد.

این روزنامه فرانسوی افزود: این کمیسیون، دلیل اصلی افزایش شدید قیمت گاز در فرانسه را عمدتا ناشی از افزایش قیمت گاز در بازارهای جهانی به دنبال ازسرگیری فعالیت های اقتصادی دانست.

این کمیسیون همچنین افزایش تقاضا در پی بهبود اقتصادی، میزان پایین ذخایر گاز، عملیات نگهداری در دریای شمال،  افزایش مصرف گاز برای تولید برق را از دلایل افزایش تعرفه گاز در این کشور برشمرد.

آنتوان اوتیر رئیس بخش پژوهش های انجمن دفاع از حقوق مصرف کنندگان در این رابطه گفت: تغییرات قیمت گاز که ماه به ماه اعلام می شود، نوسان قابل توجهی را برای مصرف کنندگان ایجاد می کند. اعلام تعرفه جدید گاز، فقط ۱۰ روز قبل از ماه آینده منجر به هزینه غیرقابل پیش بینی در دخل و خرج مصرف کنندگان می شود.

انجمن دفاع از حقوق مصرف کنندگان همچنین به افزایش نزدیک به ۵۰ درصدی تعرفه برق در مدت ده سال اخیر اشاره کرده است که هنوز هم افزایش مجدد این تعرفه اکثریت قریب به اتفاق مشترکان را نگران می کند.

به نوشته لوفیگارو، کمیسیون تنظیم مقررات انرژی (CRE) همچنین از تغییر تعرفه های برق از اول فوریه خبر داد.

 فرانک روبانوویچ، رئیس کمیته ارتباط با شرکت های مصرف کننده برق (CLEEE) گفت: در حال حاضر تعرفه ها در حال انفجار است، زیرا طی چند ماه اخیر از ۴۰ یورو (به ازای هر مگاوات ساعت) به ۷۲ یورو رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: این قیمت های بازار نشان دهنده تغییر قیمت کربن و برخی مواد اولیه مانند گاز است.