شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#روسیه#مخالفت#جدید#مسکو

ابراز تأسف کرملین از مخالفت اروپایی‌ها با برگزاری نشست سران


ابراز تأسف کرملین از مخالفت اروپایی‌ها با برگزاری نشست سران

سخنگوی کرملین ابراز تأسف کرد که رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا از برگزاری نشست مشترک سران با روسیه خودداری کرده و با وجود آمادگی مسکو برای ازسر گیری مذاکرات، درصدد اعمال تحریم‌های جدید هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که مقامات کرملین از این مسئله که رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا از برگزاری نشست سران با روسیه خودداری کرده و درصدد اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو هستند، بسیار متأسف هستند.

پسکوف روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «متأسفانه ما اطلاعاتی دریافت کرده‌ایم که در نشست سران رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل با برگزاری مذاکرات دوجانبه در بالاترین سطح مخالفت شده است. ما می‌دانیم که صحبت بر سر تعداد کمی از کشورهای اروپایی است که مخالف چنین اقدامی هستند.»   

سخنگوی کرملین افزود، این در حالی است که رهبران فرانسه و آلمان از سیاست برقراری روابط بین روسیه و کشورهای اتحادیه اروپا و لزم انجام مذاکرات در بالاترین سطح حمایت می‌کنند و مسکو نیز از چنین گفت وگوهایی استقبال کرده و خواهد کرد.»

پسکوف یادآور شد که ولادیمیر پوتین در مقاله اخیر خود برای یک روزنامه آلمانی، بر اهمیت روابط سازنده و متقابلاً سودمند بین روسیه و کشورهای عضو اتحادیه اروپا تأکید کرده و علاقه‌مند به از سر گیری روابط کاری بین مسکو و بروکسل است.  

روز جمعه مشخص گردید که رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست خود در بروکسل نتوانستند در خصوص برگزاری نشست سرانی با حضور رئیس جمهوری روسیه به توافق برسند. طبق اطلاعات آژانس خبری بلومبرگ، حداقل 10 کشور عضو اتحادیه اروپا در نشست سران بروکسل با ابتکارعمل "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان و "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه درباره برگزاری نشستی مشترک با ولادیمیر پوتین مخالفت کردند.

انتهای پیام/