شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#حمله انتحاری

حمله انتحاری به نیروهای آلمانی در مالی/ بالا گرفتن درخواست‌ها برای پایان این عملیات


حمله انتحاری به نیروهای آلمانی در مالی/ بالا گرفتن درخواست‌ها برای پایان این عملیات

بعد از یک حمله انتحاری به یک واحد گشت نیروهای آلمانی عملیات سازمان ملل در مالی که طی آن ۱۲ نفر مجروح شدند، درخواست‌ها برای بازنگری در این عملیات بالا گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، در حمله‌ای تروریستی به یک گشت سازمان ملل نیروهای آلمانی در مالی حدود 12 نیروی ارتش آلمان زخمی شدند.

رسانه‌های آلمانی از یک حمله انتحاری گزارش دادند. یک خودروی بمب‌گذاری شده در کمپ موقت "مینوسما" در حوالی شهر تارکینت منفجر شده است. محل انفجار حدود 140 کیلومتری منطقه گائو جایی که سربازان آلمانی مستقر هستند اعلام شده است.

در حال حاضر حدود 900 سرباز آلمانی در ماموریت حفظ صلح سازمان ملل در مالی شرکت می کنند. در مجموع بیش از 13 هزار سرباز حافظ صلح برای کنترل و مهار گروه‌های مسلح تروریستی وابسته به القاعده و داعش در مالی مستقر هستند.

وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که از 12 نیروی آلمانی زخمی شده در این حمله انتحاری 3 نفر به شدت مجروح شده است. یک نیروی سازمان ملل از کشوری دیگر هم در این عملیات انتحاری مجروح شد.

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان این حمله انتحاری به نیروهای آلمانی در مالی را تکان دهنده ارزیابی کرد و با خانواده های آسیب دیدگان ابراز همدردی کرد.

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان هم این اقدام را محکوم کرده و گفت: این حمله بار دیگر لزوم این مسئله را نشان می دهد که ایستادگی ما در برابر تروریست ها تا چه انداره اهمیت دارد. ساحل آفریقا و مالی باید از دست تروریست ها آزاد شوند.

پارلمان آلمان هم در این باره ابراز نگرانی و دلسردی کرده است. "الکساندر مولر"، از سیاستمداران دفاعی حزب لیبرال دموکرات آلمان در این باره گفت: این حمله خطری را نشان می دهد که ارتش آلمان در عملیات های خارجی خود به صورت روزمره در معرض آن قرار دارد و اینکه پارلمان آلمان چه مسئولیتی هنگام اجرای این عملیات ها دارد.

دیتمار بارتش، رئیس فراکسیون چپ ها در پارلمان آلمان هم از پارلمان آینده در این کشور که در چند ماه آینده بر سر کار خواهد آمد بازنگری اساسی درباره ماموریت های ارتش آلمان در خارج را خواستار شد.

سخنگوی سیاست دفاعی فراکسیون حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم در این باره گفت : کسی که نیروهای ارتش آلمان را به عملیات های خارجی اعزام ی کند باید دلایل خوبی بیاورد.

در مقابل آرمین لاشت، رئیس حزب دموکرات مسیحی و نامزد صدر اعظمی آینده از اتحادیه احزاب متحد مسیحی از عملیات ارتش آلمان در مالی حمایت کرده و گفته است که ارتش آلمان به دلایل خوبی در این عملیات حضور دارد. وی در این باره گفت: ارتش آلمان باید امنیت در مبارزه با تروریسم در یکی از فقیرترین کشورهای روی زمین را تضمین کند. این ماموریت از آنجایی که تضمین کننده صلح است اهمیت دارد.

رئیس اتحادیه نیروهای مسلح آلمان هم خواستار حمایت بیشتر از نیروهای شرکت کننده در عملیات های خارجی شده و خواستار حمایت از آن ها حتی با هواپیمای بدون سرنشین مسلح شد.

انتهای پیام/