شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#توکیو#رئیس کمیته#کمیته ملی#المپیک

برگزاری مراسم افتتاح هفته فرهنگی المپیک/ صالحی امیری: با اقتدار در توکیو حاضر می‌شویم


برگزاری مراسم افتتاح هفته فرهنگی المپیک/ صالحی امیری: با اقتدار در توکیو حاضر می‌شویم

مراسم افتتاح هفته فرهنگی المپیک با حضور رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مراسم افتتاح هفته فرهنگی المپیک صبح امروز با حضور رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، برخی از اعضای هیئت اجرایی و دیگر مسئولان ورزش کشور برگزار شد.

امین عارف‌نیا در مراسم افتتاح هفته فرهنگی المپیک گفت: المپیک جشنواره‌ای است که ریشه در تاریخ دارد و رویداد معتبری است که هر چهارسال یک بار برگزار می‌شود.

مسئول ستاد فرهنگی کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو ادامه داد: ستاد کمیته برنامه‌های فرهنگی المپیک توکیو برای نخستین بار در قالب فعالیت فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد.

مدیرعامل شرکت توسعه فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد و اسلامی عنوان کرد: با هدف ترویج فرهنگ غنی ایران از ٢ سال گذشته اقدامات فرهنگی تدوین شده و از مستندسازی تا طراحی لباس کاروان و برنامه‌های فرهنگی در ژاپن در دستور کار این ستاد قرار گرفته است.

در ادامه با حضور رئیس کمیته المپیک و سرپرست کاروان ایران از کتاب «جام نمایشی جان ارجان» و کتاب «منتخب اشعار ایران» رونمایی شد و صالحی امیری از پیشنهاد دهنده جام ارجان تقدیر کرد.

رئیس کمیته المپیک در مراسم هفته المپیک گفت: ایران فرهنگی بزرگترین سرمایه و مزیت ایران است و اگر قرار است پرچم ایران را همواره برافراشته نگه داریم، این مسئله با همان فرهنگ غنی ایران است. بدون فرهنگ، شخصیت و هویت نداریم و از این منظر قدردان زحمات همه هستیم که برای فرهنگ ایران تلاش می‌کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: از تمام کسانی که در مسیر توسعه فرهنگی گام برمی‌دارند، قدردانی می‌کنیم. تلاش کردیم تصویر جدیدی از ورزش ایران که فرهنگی است را ارائه دهیم و ایران سربلند در حوزه ورزش قهرمانی با اقتدار در توکیو حاضر می‌شود. ورزش ایران ٢ هویت قهرمانی و فرهنگی دارد. همچنین انتخاب شعار کاروان با نام «ستارگان ایران زمین» و انتخاب «جام ارجان» به عنوان نماد کاروان همگی پایه فرهنگی دارد.

 

انتهای پیام/