به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت: ویروس جدید یا همان ویروس هندی در سطح دنیا در حال تاخت و تاز است.

او افزود: این ویروس در کشورهایی که واکسن تزریق کرده اند هم وجود دارد اما به این معنا نیست که واکسن تاثیر نداشته باشد. این ویروس واکسن پذیر است و میزان مرگ و میر در کشورهایی که به میزان قابل توجهی تزریق داشته اند به شدت کاهش پیدا کرده است. این خبر بسیار خوبی است که امیدی برای انجام واکسیناسیون خواهد بود.

رئیسی تصریح کرد: ارزیابی از شیوه رعایت پروتکل ها در برگزاری انتخابات گذشته انجام شده است. نزدیک 80 درصد پروتکل ها در انتخابات رعایت شده است و برخی مشکلات در انتخابات شوراها به دلیل تجمعات داشتیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: مردم نگرانی در خصوص تزریق دوز دوم نداشته باشند. به اندازه کافی واکسن برای دوز دوم توزیع شده است و امروز هم مجدد توزیع می کنیم. افراد 70 سال به بالا و جاماندگان واکسینه می شوند.

او ادامه داد: همه استان های کشور واکسیناسیون انجام می شود و مورد خاصی وجود ندارد.

رئیسی با بیان اینکه واکسن هایی که تزریق شده اند اگر تا 12 هفته تزریق نشود مشکلی ایجاد نمی شود، عنوان کرد: البته واکسن سینوفارم تا 8 هفته می تواند دوز دوم تزریق شود در هر صورت ما دوز دوم را تزریق می کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به موفقیت دانشمندان ایرانی در تولید واکسن کرونا گفت: مجددا به دانشمندان داخلی تبریک می گوییم که به سمت تولید داخل واکسن رفته اند. واکسن های داخلی دیگر هم فاز های دیگرشان را شروع خواهند کرد. تزریق واکسن داخلی به رهبر انقلاب باعث دلگرمی دانشمندان داخلی شده و بزرگترین تشویق است و به معنای اعتماد به واکسن داخلی است.

او اضافه کرد: بیش از 8 میلیون دوز واکسن داخلی در ماه های آینده خواهیم داشت و فرآیند واکسیناسیون تسریع می شود. تا پایان سال حداقل یک دوز واکسن به گروه های هدف تزریق می شود.

رئیسی با اشاره به افزایش وضعیت کرونا در کشور گفت: شهرستان‌های مهران (استان ایلام)، تنگستان، دشتستان، دشتی، دیر، عسلویه و کنگان (استان بوشهر)، دماوند و فیروزکوه (استان تهران)، ایرانشهر، خاش، زابل و زاهدان (سیستان و بلوچستان)، گراش، لارستان و لامرد (فارس)، بم، رودبار جنوب، قلعه گنج، کرمان و منوجان (کرمان)، بستک، بندرلنگه، بندرعباس، پارسیان، جاسک، حاجی‌آباد، خمیر، رودان، قشم و میناب (هرمزگان) و شهرستان یزد (استان یزد) در وضعیت قرمز کرونا هستند. در این راستا  32 شهر قرمز، 174 شهر نارنجی و 242 شهر زرد در کشور وجود دارد.

او با بیان اینکه روند افزایشی کرونا کندتر شده است، افزود: روند کلی کرونا در کشور هم نزولی است ولی سرعت نزول کمتر شده است. اگر پروتکل ها را جدی نگیریم بقیه استان ها هم درگیر خواهد شد. از مردم می خواهم پروتکل ها را جدی بگیرند حتی کسانی که واکسن تزریق کرده اند.