شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا#جدید

کرونا در جهان؛

عبور شمار مبتلایان به کرونا از ۱۸۱ میلیون نفر +جدول

کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان از ۱۸۱ میلیون نفر + جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ثبت بیش از ۴۰۵ هزار مبتلای جدید در سراسر جهان، شمار مبتلایان از ۱۸۱ میلیون نفر فراتر رفت.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۸۱ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۲۳ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳ میلیون و ۹۲۵ هزار و ۲۲۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۶۵ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۸۴۳ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۵ هزار و ۵۳۷ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۴ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۶۷۲ مبتلا رسیده است. تاکنون ۶۱۹ هزار و ۱۵۲ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۴۹ هزار و ۵۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۰ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۱۴۳ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۳۹۴ هزار و ۵۲۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۷۹ هزار و ۲۷۷ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۸ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۷۶۰ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۵۱۱ هزار و ۲۷۲ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس و آرژانتین نیز به ترتیب با ۵ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۳۱۵، ۵ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۸۸، ۵ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۷۸۷، ۴ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۸۶۸ و ۴ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۵۸۷ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای ایتالیا با ۴ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۴۵۱ مبتلا و کلمبیا نیز با ۴ میلیون و ۹۲ هزار و ۷۴۶ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبود یافتگان نیز کشورهای هند، آمریکا و برزیل به ترتیب با ۲۹ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۸۵، ۲۸ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۴۰۷ و ۱۶ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۱۵۹ نفر بهبود یافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا ,

منبع: تسنیم