شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق

روزنامه بیلد آلمان:

تهدید زرادخانه موشکی نُجَباء برای اسرائیل جدی است/ ورود مقاومت عراق در جنگ احتمالی با موشک و پهپاد

مقاومت عراق - کراپ‌شده

روزنامه آلمانی ضمن هشدار درباره تهدید جدی زرادخانه موشکی نُجَباء برای رژیم صهیونیستی از آمادگی گروه‌های مقاومت عراقی برای استفاده از موشک‌های دقیق جهت ضربه زدن به اسرائیل ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء در ایران، روزنامه "بیلد" آلمان در گزارشی مفصل با تیتر "تهدید موشکی اسرائیل از سوی شبه‌نظامیان عراقی/ فرماندهان عراقی، ایرانی و فلسطینی هم‌قسم می‌شوند" یک تصویر از ملاقات فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در کنار دبیرکل‌های جنبش نُجَباء عراق، حماس و جهاد اسلامی فلسطین منتشر کرد و نوشت: این عکس که در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده است، چهار فرمانده تروریست[!] ضداسرائیلی را در حال پوزخند زدن نشان می‌دهد.

این روزنامه پرتیراژ که به‌عنوان رسانه محافظه‌کاران آلمانی شناخته می‌شود، ادامه داد: زمان دقیق ثبت عکس معلوم نیست، اما مهم‌ترین چهره داخل آن، ژنرال «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروهای برون‌مرزی سپاه پاسداران است که جایگزین [سپهبد شهید] «قاسم سلیمانی» شده و گروه‌های عراقی علی‌الخصوص جنبش موسوم به مقاومت اسلامی نُجَباء را پشتیبانی و هدایت حداکثری می‌کند.

به‌نوشته بیلد، شبکه نیروهای وابسته به ایران در سراسر منطقه، هدفی واحد دارد: نابودی اسرائیل.

در ادامه گزارش، به مصاحبه سخنگوی نُجَباء با خبرگزاری ایرانی "مهر" ارجاع داده شده و از قول مهندس «نصر الشَمَّری» آمده است: حمایت نُجَباء از مقاومت فلسطین محدود به انتقال تجارب و تسلیحات نیست، بلکه خودمان مستقیما قادریم عمق اسرائیل را هدف قرار دهیم.

تهدید زرادخانه موشکی نُجَباء برای اسرائیل جدی است/ ورود مقاومت عراق در جنگ احتمالی با موشک و پهپاد

روزنامه آلمانی سپس با اشاره به "خطر قابل‌ملاحظه زرادخانه موشکی گروه‌های عراقی به‌ویژه نُجَباء برای اسرائیل"، به نقل از «فابیان هاینتس» کارشناس موشکی، خاطرنشان ساخت: سامانه گنبد آهنین توانسته کمابیش با موشک‌های کم‌دقت حماس و جهاد اسلامی سازگار شود، اما موشک‌های نقطه‌زنی که ایران در اختیار هم‌پیمانان منطقه‌ای خود قرار داده، می‌توانند با ضریب خطای بسیار اندک به اهداف نظامی و اقتصادی اصابت کنند؛ واقعیتی که ارزش راهبردی این موشک‌ها را به‌صورت تصاعدی بالا برده است.

این کارشناس تسلیحاتی در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: فارغ از گمانه‌زنی درباره توانایی یا عدم توانایی جنبش نُجَباء برای حمله مستقیم به اسرائیل از خاک عراق، باید در نظر داشته باشیم که گروه‌هایی از این دست به‌طور معمول اطلاعات جزئی و دقیق را با طبقه‌بندی محرمانه حفظ می‌کنند. توجه داشته باشید که مدتی قبل خبر تحویل موشک‌های هدایت‌شونده مدل "ذوالفقار" با برد ۷۰۰ کیلومتر به نیروهای عراقی فاش شد.

بیلد ضمن اشاره به تلاش ایران برای انتقال فناوری نظامی خود و بومی‌سازی آن در عراق، اضافه کرد: احتمال دیگر، استفاده گروه‌های عراقی از پهپادهای دوربرد با تکنولوژی ایرانی علیه اسرائیل است. سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا تأیید کرده‌اند که آن‌ها احتمالا از همین شیوه برای انهدام یک خط لوله در خاک سعودی نیز استفاده کرده‌اند.

در پایان این گزارش، علت حملات مداوم نیروی هوایی اسرائیل به خاک سوریه "نگرانی تل‌آویو از تهدید گروه‌های عراقی" ارزیابی شده و آمده است: هم‌اکنون تعداد زیادی نیروی عراقی در سرزمین همسایه‌شان پایگاه و انبار سلاح احداث کرده و مرز دو کشور را به معبری امن برای دشمنان اسرائیل بدل ساخته‌اند.