شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ایالات متحده#مکزیک

بازداشت بیش از یک میلیون مهاجر در مرز آمریکا


بازداشت بیش از یک میلیون مهاجر در مرز آمریکا

مقام‌های آمریکایی در سال مالی ۲۰۲۱ میلادی تاکنون بیش از یک میلیون مهاجر را در مرز ایالات متحده و مکزیک بازداشت کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آمارهای اولیه نشان می دهد مقام های مرزی آمریکا در سال مالی 2021 تاکنون بیش از یک میلیون مهاجر را در مرز مشترک این کشور با مکزیک بازداشت کرده‌اند.

 

بر اساس این گزارش، رشد فزاینده مهاجران بازداشت شده در مرز آمریکا و مکزیک نشانگر چالش جدی دولت جو بایدن برای مقابله با این بحران است.

پیش بینی می شود تعداد مهاجران بازداشتی در مرز آمریکا و مکزیک تا پایان سال مالی جاری یعنی 30 سپتامبر به بیش از 1.7 میلیون نفر برسد که این بالاترین رکورد از سال 2000 به شمار می رود.

بایدن در بسیاری از سیاست های مهاجرتی دولت ترامپ بازنگری کرده است.

ترامپ و سایر جمهوریخواهان بارها از سیاست های مهاجرتی دولت بایدن به شدت انتقاد کرده‌اند. دولت ترامپ محدودیت های شدیدی را برای ورود مهاجران خارجی به خاک آمریکا اعمال کرده بود.

دولت بایدن اواخر آوریل اعلام کرد که پروژه های دیوار مرزی مکزیک را که قرار است از منابع مالی وزارت دفاع آمریکا تامین شود، لغو خواهد کرد و این منابع مالی را به پروژه های نظامی بازخواهد گرداند.

دولت ترامپ میلیاردها دلار از بودجه پنتاگون را برای ساخت دیوار مرزی مکزیک اختصاص داده بود. این اقدام ترامپ پس از آن انجام شد که کنگره حاضر به تامین مالی کامل این پروژه نشده بود.

انتهای پیام/