شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس پلیس#هنگ کنگ#جدید#جزیره

انتخاب رئیس پلیس هنگ کنگ جنجال به پا کرد


انتخاب رئیس پلیس هنگ کنگ جنجال به پا کرد

انتخاب رئیس پلیس جدید هنگ کنگ از یک سو با حمایت‌های داخلی و از سوی دیگر با نگرانی برخی حامیان غربی این جزیره همراه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، چین روز جمعه با ترفیع تعدادی از مقامات هنگ کنگی موافقت کرد. پکن روز گذشته ترفیع جان لی، معاون امنیتی هنگ کنگ موافقت کرد و از سوی دیگر کریس تانگ نیز به عنوان جانشین لی به عنوان رئیس پلیس هنگ کنگ انتخاب شد.

ترفیع لی 63 ساله که پیش از این کمسیاریای معاون پلیس بود به سمت رئیس پلیس درحالی انجام شده که اولین بار است یک کارشناس امنیتی پس از قرار گرفتن هنگ کنگ تحت حاکمیت چین در سال 1997 دو پست مهم را تصاحب کرده است.

روسای سابق پلیس هنگ کنگ دارای تخصص های گسترده اقتصادی و اجتماعی بودند. کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنها طی سال‌های فعالیت عملکرد برجسته ای در دولت داشتند و دارای مهارتهای رهبری اثبات شده ای بودند. مطمنم که آنها شایسته پست های جدید خود خواهند بود و با غلبه بر چالش های پیش رو به جامعه خدمت خواهند کرد.

قانون جدید امنیتی در هنگ کنگ موافقانی در چین و مخالفان بسیاری در غرب داشت. مخالفان معتقدند که چین با این قانون به دنبال کنترل امنیتی بیشتر یکی از آزادترین شهرهای دنیا و مراکز برجسته مالی در شرق آسیاست.

کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ اعلام کرد که راهبرد این جزیره تقویت وضعیثت این شهر به عنوان یک هاب مالی جهانی از طریق انسجام بیشتر با چین است.

لام در یک نشست مالی در پکن گفت که مشارکت در اصلاحات مالی چین و پذیرش با روی خوش نیروی تازه ای به اقتصاد هنگ کنگ تزریق خواهد کرد.

کشورهای غربی به بهانه تحت تاثیر قرار گرفتن آزادی های سرمایه گذاران غیرچینی در این جزیره سعی در تحت قشار قرار دادن پکن را دارند.

لام در این نشست گفت که هنگ کنگ می تواند نقشی کلیدی در ترویج توسعه مالی چین ازجمله بین المللی ساختن یوان و کمک مالی به شرکتها و حفاظت از واحد پولی چین داشته باشد.

انتهای پیام/