شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#برلین

ورود به موزه های برلین در اولین یکشنبه هر ماه رایگان خواهد بود

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ورود به موزه های برلین در اولین یکشنبه هر ماه رایگان خواهد بود.

از ماه ژوئیه موزه های شهر برلین در اولین یکشنبه هر ماه، رایگان خواهد بود. هدف از اجرای چنین طرحی این است که افراد با هر سطح درآمدی در برلین بتوانند از موزه های این شهر بازدید کنند. این طرح که سالها به دلیل مخالفت بسیاری از نمایندگان سنای برلین مسکوت مانده بود، بالاخره در سنا تصویب شد. مخالفان این طرح معتقد بودند که فروش بلیط در موزه ها می تواند بخشی از هزینه نگهداری آنها را تأمین کند.

این در حالی است که ورود رایگان افراد به موزه ها چنین شانسی را از مسئولان آنها خواهد گرفت. با این وجود بسیاری از نمایندگان سنا برلین معتقد بودند که اگر موزه ها یک بار در ماه نیز رایگان باشند، گروه های بیشتری از شهروندان می توانند از آنها بازدید کنند. آنها مدعی بودند که بخشی از مردم شهر برلین بدلیل هزینه بالای بلیط موزه ها، از رفتن به آنها خودداری می کنند.

در واقع براساس آمارهای منتشر شده از سوی دولت فدرال، 18 درصد از مردم پایتخت آلمان توان خرید بلیط موزه ها را ندارند. به همین دلیل، نمایندگان سنا برلین بالاخره پس از سالها بحث به توافق رسیدند که یک روز در ماه را برای بازدید رایگان شهروندان از موزه ها در نظر بگیرند. در حال حاضر 60 موزه برلین از جمله موزه آلات موسیقی، موزه فناوری و گالری ملی در این طرح شرکت کرده اند. دولت ایالتی برلین با همکاری دولت فدرال، بودجه ای برای این موزه ها در نظر گرفته اند تا آنها با مشکلات مالی مواجه نشوند.

در مقابل، قرار است این 60 موزه در روزهای یکشنبه اول هر ماه با پیشنهادات متنوع فرهنگی خود شهر برلین را هیجان زده و تورهای جذابی برای گروه های مختلف سنی برگزار کنند. همچنین، برخی از کارشناسان حوزه فرهنگی پیشنهاد داده اند که در این روز برنامه هایی نیز برای گروه هایی برگزار شوند که بدلیل آشنا نبودن به زبان آلمانی به موزه ها مراجعه نمی کنند. علاوه بر این ها قرار است، شرایط مطلوبی نیز برای خانواده های ایجاد شود که کودکان و نوجوانان خود را برای بازدید به موزه ها می برند.

ورود به موزه های برلین در اولین یکشنبه هر ماه رایگان خواهد بود