به گزارش برنا؛ محمد حسن قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار برنا با اشاره به آخرین وضعیت انبارهای هلال احمر گفت: حدود 500 انبار در 500 نقطه کشور را راه اندازی کردیم که در این مناطق خدمت رسانی می کنند.

ارسال اقلام موجود در انبار های هلال به مناطق دیگر کشور

او با بیان اینکه اقلام امدادی را در این انبار ها پراکنده کردیم، افزود: به طور مثال اگر احساس کنیم در منطقه شرقی کشور دچار بحران هستیم، می توانیم محموله های امدادی را از انبار های مرزهای شرقی به منطقه ارسال کنیم.

قوسیان مقدم تصریح کرد: در انبار ها هلال احمر ظرفیتی وجود دارد که اقلام رسوب نمی کند و اقلام موجود می توانند به مناطق دیگر ارسال شوند.

آمادگی 100 درصدی هلال احمر در حوادث کوچک

سخنگوی جمعیت هلال احمر ادامه داد: اگر این ظرفیت انبار ها را در نظر بگیریم پاسخگویی ما به حوادث و بلایا دچار مشکل نیست، اما اگر ظرفیت انبارها را به صورت کشوری در نظر بگیریم، شاید وضعیت انبار ها وضعیت مناسبی نباشد.

او با بیان اینکه در پاسخگویی به بحران ها، انبار های هلال وضعیت مناسبی دارند، گفت: آمادگی 100 درصدی در حوادث کوچک داریم و در حوادث بزرگ نیازمند تجهیز شدن بیشتری هستیم.

قوسیان مقدم ادامه داد: مواد غذایی، اقلامی هستند که تاریخ مصرف دارند و اگر ما آن ها را تهیه کنیم و در انبارها بمانند و تاریخ مصرف آن ها رو به اتمام باشد باید قبل از انقضا آن ها را در مناطقی به صورت رایگان توزیع کنیم.

کمبود اعتبار هلال احمر برای تهیه اقلام غذایی

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: به دلیل اینکه کمبود اعتبار داریم در حال حاضر موقعیتی را نداریم که بتوانیم اقلام را تهیه کنیم و در انبار ها نگه داریم، چرا که امری ریسک پذیر است.

او با بیان اینکه در گذشته زمانی که وضعیت ما بهتر بود،  انبارهای هلال از لحاظ مواد غذایی کامل بود و اگر اتفاقی نمی افتاد سه ماه قبل از رسیدن تاریخ انقضا اقلام، آن ها را در مناطق محروم رایگان توزیع می کردیم، تصریح کرد: درحال حاضر از نظر مواد غذایی نیاز به شارژ انبار ها داریم.

انعقاد تفاهم نامه سازمان امداد و نجات با فروشگاه های بزرگ برای تهیه اقلام غذایی در بحران ها

قوسیان مقدم گفت: سازمان امداد و نجات، با فروشگاه ها بزرگ قرارداد بسته است که انبار های آن ها در زمان حادثه در اختیار هلال احمر قرار گیرد که ما در بحران اجناس را داشته باشیم و بعدا مبالغ آن ها را پرداخت کنیم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر بیان کرد: درحال حاضر وضعیت انبارها، نگران کننده ای نیست و ما هم تصمیم نداریم نگرانی را به جامعه تزریق کنیم. اگر امکانات و اعتبارات وجود داشته باشد، جمعیت هلال احمر ظرفیت این را دارد که ذخایر بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/4