ناصر شهنازی، کارشناس والیبال، درباره عملکرد تیم ملی ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: وقتی در تورنمنتی شرکت می‌کنیم و اهداف در آن مشخص است طبیعتا انتظارات هم بر اساس همان هدف ترسیم شده خواهد بود. رئیس فدراسیون قبل از شروع مسابقات هدف فدراسیون از حضور در لیگ ملت‌ها را انجام بازی تدارکاتی برای المپیک قلمداد کرد. در نشست خبری، آلکنو هم از این مسابقات فرصتی برای شناخت بیشتر تیم یاد کرد، بنابراین در چنین شرایطی و با این اهداف مشخص شده توقع مردم هم صرفا نتیجه‌گرایی نخواهد بود.

او ادامه داد: اگر بخواهیم نگاه کلی داشته باشیم نتایج خوبی به دست نیاوردیم، به ویژه مقابل ژاپن که رقیب جدی آسیایی‌مان بود خیلی بد بازی کردیم. در بازی با روسیه و هلند با توجه به میدان دادن به جوان‌ها شاهد اتفاق خوبی در تیم ملی بودیم. در ادامه هم فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم اما به هر جهت باید روزی این بازیکنان در یک تورنمنت حساس محک می‌خوردند.

شهنازی در پاسخ به این سوال که آیا می‌شود با این روند به المپیک توکیو امیدوار بود؟ گفت: المپیک شرایط متفاوت است تیم در این مسابقات بدون هیچ بازی تدارکاتی به میدان رفت ولی حالا برای المپیک بالای ۱۰ بازی انجام داده است اما فراموش نکنیم اولین هدف ما باید در المپیک عبور از مرحله گروهی باشد و بعد به کسب عنوان فکر کرد. 3