شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سینمای ایران#قدیمی

عکسهای قدیمی و خاطره انگیز بازیگران مرد سینمای ایران

در این مطلب با ما همراه باشید تا به دنیای جوانی بازیگران محبوب ایرانی سفر کنیم.

مهدی سلطانی

مهدی سلطانی سروستانی متولد سال 1350 در شیراز است ، لیسانس بازیگری خود را از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران گرفته و دارای مدرک دکترای بازیگری تئاتر از دانشگاه اوینیون فرانسه است. اولین کار درخشان او در عرصه نمایش، "چند و چون به چاه رفتن چوپان" نوشته علیرضا نادری بود که سال 1373 در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد و مورد توجه هیئت داوران هم قرار گرفت.

پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی یا فریبرز محبوب و دوست داشتنی سریال زیرخاکی متولد 21 شهریور 1356 بازیکن اسبق تیم های فوتبال سایپا، پاس و پرسپولیس بوده است. اما در حال حاضر او در عرصه بازیگری خودی نشان داده و به محبوبیت بیشتری از دوران فوتبالیست بودن خود رسیده است.

مهدی پاکدل

مهدی پاکدل بازیگر خوب سینما و تلویزیون در دهمین روز از تیرماه 1359 در شهر اصفهان متولد شد، او دو برادر به نام های حسین و مسعود دارد که هر دو در عرصه هنر مشغول فعالیت هستند. مهدی پاکدل علاوه بر بازیگری در عرصه موسیقی نیز فعالیت دارد و آلبومی به نام در انعکاس کوچه های خیس را منتشر کرده است. ماجرای جدایی و ازدواج مجدد او حاشیه هایی را برای او رقم زد.

امیر آقایی

این بازیگر خوشنام که این روزها به سوگ سفر ابدی مادرش نشسته، در تاریخ 10 مرداد سال 1354 در شهر ارومیه چشم به جهان گشود. امیر آقایی تا به امروز ازدواج نکرده است و مجرد می باشد او چندی پیش در برنامه دور همی مهران مدیری گفت :تاکنون هیچ وقت به خواستگاری نرفته ام و به صورت جدی به ازدواج فکر نکردم اما حتما روزی ازدواج خواهم کرد.

مهران غفوریان

مهران غفوریان بازیگر، کارگردان، کمدین و فیلم نامه نویس ایرانی سینما و تلویزیون و رادیو است.او متولد 1353 بوده و فارغ التحصیل رشته ی نقاشی - نقاشی عمومی در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز میباشد. بازیگری را با مجموعه طنز جنگ 39، به کارگردانی داریوش کاردان آغاز کرد؛ و خیلی زود به عرصه کارگردانان تلویزیونی پیوست.

حمید لولایی

حمید لولایی متولد 1334 در محله عشرت آباد تهران و اصالتا شمالی است اما بزرگ شده محله عشرت آباد است متاهل و دو دختر به نام های مریم و سارا دارد. در بازیگری تنها مشوق خود را مادرش معرفی می کند و همیشه به خاطر صداقت و روراستی اش زبانزد خاص و عام است. نقاشی تنها هنری است که به بازیگری نزدیک می داند او عاشق کارهای آنتوان چخوف است.

مهران مدیری

این روزها مهران مدیری را در فص جدید دورهمی می بینیم . او کارگردان و بازیگر معروف سینما و تلویزیون در هجدهمین روز از فروردین ماه سال 1346 در تهران متولد شد. او علاوه بر بازیگری و کارگردانی در زمینه های دیگری مثل خوانندگی، مجری گری، طراحی صحنه و لباس، مجری طرح، صداپیشگی و تهیه کنندگی نیز فعالیت دارد.

فرهاد اصلانی

فرهاد اصلانی در سال 1345 در بیجار کردستان متولد شد. او در سال 1371 در دوره دو ساله کارگردانی و بازیگری در زمینه تئاتر از فرهنگسرای نیاوران فارغ التحصیل شد. فرهاد اصلانی متاهل می باشد و با مژده دانش پژوه ازدواج کرده است، این زوج صاحب یک دختر بنام هانا می باشند.

سام درخشانی

سام درخشانی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 31 تیر سال 1354 در خیابان ولیعصر تهران متولد شد و بزرگ شده همان منطقه است. این هنرمند کشورمان در خانواده ای پنج نفره به دنیا آمد و پسر بزرگ خانواده است و یک خواهر کوچکتر به نام پانته آ و یک برادر به نام شهریار دارد. و در حال حاضر صاحب دو فرزند است.