شهر خبر

وقتی کریستیانو رونالدو همه رکوردها را جابه‌جا کرد

آمارها دروغ نمی‌گویند؛ پادشاه رکوردها بهترین گلزن تاریخ فوتبال

کریستیانو رونالدو فوق‌ستاره تیم ملی پرتغال همچنان رکورد می‌شکند و با آماری که ثبت می‌کند جایگاه خود را به عنوان بهترین گلزن تاریخ تثبیت می‌کند.

آمارها دروغ نمی‌گویند؛ پادشاه رکوردها بهترین گلزن تاریخ فوتبال
خبرورزشی -

پرتغال یک بار دیگر به لطف گل‌های کریستیانو رونالدو توانست نتیجه خوبی به دست بیاورد و فرانسه قهرمان جهان را در رقابتهای جام ملت‌های اروپا متوقف کند.

در این دیدار جذاب که با تساوی ۲-۲ به پایان رسید کریس رونالدو، فوق ستاره پرتغال هر دو گل تیمش را به ثمر رساند تا هم صعود تیمش را به مرحله بعدی این رقابتها قطعی کند و هم رکوردی ویژه را به نام خود ثبت کند.

یک شب رویایی دیگر برای رونالدو در حالی رقم خورد که او با دو گلی که زد به رکورد علی دایی فوق ستاره سابق فوتبال آسیا و عنوان بهترین گلزن فوتبال جهان در بازی‌های ملی را با ۱۰۹ گل زده به طور مشترک با ستاره ایرانی از آن خود کرد. البته که رونالدو تعداد بازی‌های ملی به مراتب بیشتری نسبت به علی دایی داشته و همچنان هم این شانس را دارد که این رکورد را بشکند، اتفاقی که به نظر می‌رسد در همین رقابت‌های یورو رقم بخورد و رونالدو یک رکورد خارق العاده دیگر را به نام خود ثبت کند.

یورو

این رکورد، بار دیگر نشان می‌دهد که رونالدو از نظر آماری بهترین گلزن تاریخ فوتبال به حساب می‌آید. در رقابت‌های یورو، او با رسیدن به ۱۴ گل تبدیل به بهترین گلزن تاریخ رقابت‌های جام ملتهای اروپا شد و از میشل پلاتینی که با ۹ گل این رکورد را در اختیار داشت جلو زد. ضمن اینکه او با ۵ گلی که در ۳ بازی زده عزم خود را برای کسب کفش کفش طلای یورو ۲۰۲۰ جزم کرده است.

لیگ قهرمانان

رکوردهای کریس البته محدود به بازیهای ملی نمی‌شوند چرا که او در رده باشگاهی نیز آماری شگفت‌انگیز را از خود به جا گذاشته است. در حال حاضر رونالدو با ۱۳۴ گل، بهترین گلزن رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا است و ۱۴ گل بیشتر از لیونل مسی نزدیکترین خود به ثمر رسانده است.

همه لیگ‌ها

هیچ بازیکنی نتوانسته در ۵ لیگ معتبر اروپا بیشتر از رونالدو گل بزند و این بازیکن با ثبت ۴۷۹ گل در چهار لیگ پرتغال، انگلیس، اسپانیا و ایتالیا از این نظر بهترین گلزن لیگ‌های معتبر اروپا به حساب می‌آید.

بهترین در تاریخ

در رئال مادرید او با زدن ۴۵۱ گل در ۴۳۸ بازی برای این تیم تبدیل به برترین گلزن تاریخ باشگاه شد و بالاتر از اسطوره‌هایی مثل دی‌استفانو و رائول گونسالس قرار گرفت. مهم‌ترین رکورد او اما عنوان برترین گلزن تاریخ فوتبال است که با ثبت ۷۳۸ گل در ۱۰۷۳ بازی به ثبت رسیده و او را بالاتر از بازیکنانی مثل پله و جوزف بیکان قرار داده است.

بیشتر بخوانید: