شهر خبر

رایزنی رئیس اقلیم کردستان عراق با مقام آمریکایی

رایزنی رئیس اقلیم کردستان عراق با مقام آمریکایی

رئیس اقلیم کردستان عراق با «جان گادوری»، فرستاده ویژه امریکا در ائتلاف بین المللی و هیات همراه او دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شفق نیوز، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با «جان گادوری»، فرستاده ویژه امریکا در ائتلاف بین المللی و هیات همراه او دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات مربوط به مبارزه با تروریسم و تهدیدات و تحرکات داعش در عراق رایزنی و بر افزایش تلاش‌ها و همکاری میان ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه با حمایت ائتلاف بین المللی برای نابودی کامل داعش به ویژه در مناطق دارای شکاف‌های امنیتی تاکید کردند.

بارزانی و گادوری توافق‌نظر داشتند که تداوم حملات داعش تهدیدی واقعی و خطری جدی برای امنیت عراق، سوریه، منطقه و کشورهای افریقایی است.

دو طرف در ادامه تاکید کردند جنگ علیه داعش و خشونت تنها به عملیات نظامی محدود نیست، در این باره به اوضاع اردوگاه الهول در سوریه اشاره و بر لزوم تلاش برای ممانعت از ایجاد بسترهای خشونت‌زا تاکید شد.

بارزانی و گادوری در پایان درباره اهمیت کمک و بازگرداندن آوارگان جنگی و ممانعت از تکرار حملات به نظامیان آمریکایی و ائتلاف بین المللی در عراق و تلاش‌های مشترک و همکاری در حمایت امنیت و ثبات منطقه، وضعیت کنونی و آینده سوریه و مساله کُردها گقت و گو کردند.