شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#ستاره پرسپولیس

پای سازمان بازرسی کل کشور هم به قرارداد عجیب ستاره پرسپولیس باز شد

پرونده قرارداد رادوشویچ دروازه‌بان پرسپولیس زیر ذره‌بین سازمان بازرسی

یک رسانه کروات مدعی شد که بوژیدار رادوشویچ ، گلر کروات پرسپولیس از تیم هایدوک اشپیلت کرواسی پیشنهاد جدی برای فصل بعد دارد.

در حالی که پرسپولیس این روزها مشکلات و پرونده های مالی زیادی را تجربه می کند، قرارداد عجیب رادوشویچ نیز بر مشکلات باشگاه افزوده است تا جایی که حالا سازمان بازرسی کل کشور نیز آن را زیر ذره‌بین خود برده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

قرارداد بوژیدار رادوشویچ دروازه‌بان ذخیره تیم فوتبال پرسپولیس به زودی توسط سازمان بازرسی مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد.

باشگاه پرسپولیس باوجود بهره‌گیری از یک کارگزار خصوصی، همچنان یک شرکت و باشگاه دولتی محسوب می‌شود که برای اداره آن، مسئولان دولتی باید مسئولیت‌پذیر و پاسخگو باشند.

در این شرکت و طی دو، سه سال گذشته قراردادهایی منعقد شده که پرسپولیس را دچار بحران‌های شدید مالی کرده تا جایی که نایب قهرمان آسیا در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ با شدیدترین بحران اقتصادی تاریخ خود دست و پنجه نرم می‌کند.

بخش بزرگی از بدهی‌های بین‌المللی باشگاه پرداخت شده، اما هنوز پرونده شکایت گابریل کالدرون و دستیارانش به نتیجه نرسیده و همچنین، بوژیدار رادوشویچ دروازه‌بان کروات سرخ‌پوشان هم خبر از فسخ‌قرارداد خود می‌دهد. نکته جالب اینجاست که در هر دو پرونده، با نام یکی از مدیران قبلی مواجه می‌شویم؛ مدیرعاملی که قراردادهای عجیبی منعقد کرد و تمام این قراردادها، علیه پرسپولیس است.

به عنوان مثال، فسخ‌قرارداد غیرکارشناسانه با کالدرون، قرارداد با استوکس و اوساگونا، تمدیدقرارداد با رادوشویچ و همچنین توافق شش میلیاردی با باشگاه پدیده خراسان برای انتقال یحیی گل‌محمدی، از جمله شاهکارهای مدیریتی در دوران این مدیر پیشین به حساب می‌آمد.

در این میال، قرارداد رادوشویچ از سایر قراردادها، عجیب‌تر است و هنوز معلوم نیست مدیرعامل وقت باشگاه بر چه اساس و مبنایی تصمیم گرفت قرارداد دروازه‌بان دوم تیمش را با مرجع یورو تا چهار فصل بدون هیچ شرط و شروطی و به صورت قطعی امضا کند؛ آن هم در حالی که هر چه سن بازیکن بیشتر می‌شود، رقم قراردادش هم افزایش پیدا می‌کند.

به معنای دیگر، قرارداد رادوشویچ ۳۶ ساله با باشگاه پرسپولیس نسبت به رادوشویچ ۲۹ دو برابر بیشتر است! موضوعی که در هیچ کجای دنیا، نظیرش را پیدا نمی‌کنید.

در این بین شنیده‌ها حکایت از آن دارد که سازمان بازرسی کل کشور نسبت به مسائلی که در قرارداد رادوشویچ وجود دارد و جنجال‌های اخیر را به پا کرده، حساس شده و قرار است این پرونده بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

مطمئناً این مدل از قراردادها اگر زیر ذره‎‌بین برود و در صورت اثبات هر گونه تخلف، با مسببان آن برخورد قاطعانه صورت گیرد، دیگر هیچ مدیری به دنبال عقدقراردادهای سنگین نمی‌رود و آرامش به اقتصاد فوتبال کشور بازمی‌گردد.