به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری رویترز، نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در اظهاراتی در یک کنفرانس مطبوعاتی از طرح یک چارچوب زمانی برای تحقیقات این کمیته خودداری و تصریح کرد، این تحقیقات "هر چقدر لازم باشد طول خواهد کشید".

او همچنین جزئیاتی درباره ترکیب این کمیته ارائه نکرد اما تصریح کرد که انتظار می رود اعضایش از سمت هر دو حزب اصلی معرفی شوند. او اظهار امیدواری کرد کوین مک کارتی، رهبر جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا  "افرادی مسئولیت پذیر" را در این کمیته منصوب کند.

پلوسی تاکید کرد، ترجیح به این بوده که کمیسیون تحقیقاتی برون سازمانی وجود داشته باشد و او هنوز کاملا از این ایده دست نکشیده است. مجلس نمایندگان آمریکا قانونی را به منظور تشکیل یک کمیسیون دوحزبی مستقل تصویب کرد اما جمهوریخواهان سنا آن را بلوکه کرده و گفتند تحقیقات یک کمیته موجود و تحقیقات دادستانها تشکیل آن را غیرضروری می سازد.

پلوسی گفت: ما این کمیته را به عنوان یک چیز تکمیلی می بینیم نه به جای چیز دیگر و امیدواریم که در یک مقطع کمیسیونی وجود داشته باشد.

پلوسی اظهار کرد: کنگره آمریکا همواره یک برج دیده بانی با شکوف دموکراسی برای مردم آمریکا و جهان بوده است. او ادامه داد، هدف این کمیته منتخب "جستجو و یافتن حقیقت" درباره رخدادهای ششم ژانویه گذشته است.