اولیانوف: برگزاری نشست برجام تا پیش از ۴ ژوئیه محتمل است

 میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در جدیدترین توئیت خود از احتمال برگزاری نشست برجام در وین تا پیش از ۴ ژوئیه خبر داد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «غریزه من می‌گوید که گفتگو‌های وین درباره احیای برجام هفته آینده از سر گرفته می‌شود، یعنی حداکثر تا ۴ ژوئیه یا به احتمال زیاد زودتر. این قطعی نیست، اما بسیار محتمل است. اجازه بدهید بررسی کنم.»

اولیانوف پیشتر در پاسخ به این پرسش که چه تضمینی در مورد عدم خروج دوباره آمریکا از توافق هسته‌ای ایران وجود دارد گفت: «ضمانت عدم خروج دوباره آمریکا از برجام تجارب منفی گذشته است. اگر اشتباهات آمریکا دوباره تکرار شود ایران نیز تصمیم به اقدامی شدیدتر برای جبران گذشته خواهد گرفت. این مطابق میل هیچ‌کس نیست.»

معاون وزیر امور خارجه روسیه، اخیرا در بیانیه‌ای امیدواری خود به احیای توافق هسته‌ای در چند هفته آینده را اعلام کرد و آخرین مرحله مذاکرات را دشوارترین گام توصیف کرد.

ششمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام روز یکشنبه گذشته با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) و بدون حضور آمریکا به ریاست انریکه مورا، معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا پایان یافت.

«انریکه مورا» هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین، نیز در سخنانی از پیشرفت در گفتگو‌های ایران و قدرت‌های جهانی صحبت کرد و گفت: «ایران و ۶ قدرت جهانی مذاکرات هسته‌ای را به منظور مشاوره با پایتخت‌هایشان به تعویق انداختند؛ هرچند او اعلام نکرد چه زمانی گفتگو‌های هسته‌ای ازسر گرفته می‌شود.»