شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#پایتخت

خنثی سازی تحرکات «عمر البشیر» و سران رژیم او در زندانی در شمال پایتخت سودان


خنثی سازی تحرکات «عمر البشیر» و سران رژیم او در زندانی در شمال پایتخت سودان

سخنگوی کمیته مقابله با عمر البشیر و سران رژیم سابق، از خنثی سازی تحرکات رئیس جمهور برکنار شده و عوامل او در زندان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سودان، مقامات سودانی از کشف و ضبط 20 تلفن همراه از «عمر البشیر» رئیس جمهور برکنار شده و سران نظام او در زندان «کوبر» در شمال خارطوم پایتخت این کشور خبر دادند.

«صلاح مناع» سخنگوی کمیته استرداد اموال دولتی در نشستی خبری ضمن اعلام این مطلب گفت: این کمیته در راستای نابودی ریشه‌های رژیم سابق از نظر سیاسی و اقتصادی تلاش می‌کند و در همین خصوص تحرکات سیاسی عناصر آنها رصد شده که برای انجام فعالیت‌هایی علیه نیروهای انقلاب تلاش می کنند. تحرکات مشکوک آنها در زمینه پولشویی و امور ارزی و فرار مالیاتی رصد می‌شود.

وی افزود: در همین راستا 500 حساب بانکی خلاف قانون وابسته به رژیم سابق بلوکه شده و دو نفر از مدیران بانک‌ها نیز به دلیل انجام فعالیت‌های بانکی خلاف قانون بازداشت شده‌اند.

این مقام سودانی با اشاره به اینکه کمیته مذکور برای متوقف کردن یک طرح بزرگ جهت نابودی نیروهای انقلاب وارد عمل شده است، تصریح کرد: در همین راستا بیست دستگاه تلفن همراه از «عمر البشیر» و سران حکومتش که از آنها برای برقراری تماس میان یکدیگر استفاده می‌کردند، توقیف شد.

وی همچنین گفت که هدف از این اقدام‌ها ایجاد فتنه و شورش علیه نیروهای انقلاب است.

مناع گفت: کمیته استرداد با مشارکت نیروهای ارتش، پلیس، واکنش سریع و اطلاعات سودان یک طرح بزرگ که هدفش نابودی نیروهای انقلابی بود را کشف و خنثی کرده است. آنها قصد داشتند در سی ام ژوئن جاری دست به تحرکی خطرناک بزنند.

وی افزود: بیست تلفن همراه که به منظور ارتباط میان عناصر زندانی در زندان «کوبر» استفاده می‌شد و نیز زندان «الهدی» در غرب پایتخت که در راستای تحرکات مشکوک و ایجاد فتنه و اقدمات هرج و مرج طلبانه علیه نیروهای انقلابی حرکت می‌کردند، کشف و توقیف شد.

وی افزود: «عمر البشیر» رئیس جمهور برکنار شده و «عبدالرحمن محمد حسین» وزیر دفاع سابق و «عبدالباسط حمزه» از رهبران حزب حاکم سابق، «نافع علی نافع» معاون البشیر و «عثمان محمد کبر» معاون عمر البشیر در این تحرکات دخیل بودند.

یادآور می‌شود که عمر البشیر در یازده آوریل سال 2019 پس از سه دهه حکمرانی بر سودان به دنبال اعتراضات مردمی از سوی ارتش این کشور برکنار شد.

مقامات سودان 23 نفر از سران رژیم و نیز 32 نفر از افسران را بازداشت کرده بودند. در دهم دسامبر 2019 «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان دستور تشکیل کمیته پاکسازی سودان از رژیم سابق، مبارزه با فساد و استرداد اموال را تشکیل داد.

در 21 آگوست 2019، دوره انتقالی در سودان شروع شده است و 53 ماه تا برگزاری انتخابات در سال 2024 ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/