شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#خبرنگاران#صدا و سیما#اتوبوس#سربازان

یادداشت "علی دارابی" درباره حادثه تلخ اتوبوس خبرنگاران و سربازان


یادداشت "علی دارابی" درباره حادثه تلخ اتوبوس خبرنگاران و سربازان

معاون رئیس سازمان صدا و سیما در روایتی به حادثه تلخ اتوبوس خبرنگاران پرداخت، خبری که به پایان نرسید و سرباز معلمانی که زنگ پایان کلاس‌شان خیلی زود خورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی وقوع حادثه تلخ واژگونی اتوبوس خبرنگاران و سربازان که به جان باختن دو تن از خبرنگاران و پنج نفر از سرباز معلمان منجر شد، علی دارابی معاون رئیس سازمان صدا و سیما در یادداشتی کوتاه به این حوادث پرداخت.

معاون امور استان‌های رسانه ملی در این نوشتار خاطرنشان کرده است: خبرنگاری شغل سختی است، باید دغدغه دیگران را داشت اما فرصت این را هم به دست نیاورد که دغدغه‌مند خویشتن بود. 

وی در ادامه یادآور شده که واژگونی اتوبوس اهالی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در تور رسانه‌ای، حادثه دردناکی بود که در آن جمعی از پرتلاش‌ترین اقشار جامعه یعنی «خبرنگاران» مصدوم شدند و متأسفانه دو نفر از آن‌ها در راه انجام رسالت حرفه‌ای خود جانشان را از دست دادند؛ جان باختن خانم‌ها ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی که بارها و بارها خبرهای مربوط به حوزه محیط زیست را مخابره کرده بودند، خبر تلخ عصر چهارشنبه بود.

صدا و سیما ,

دارابی تصریح کرده است: اصحاب رسانه دو همکار خوب خود را از دست دادند و جامعه خبری ایران در پی این حادثه سوگوار شد. 

او در ادامه به حادثه مشابه دیگر اشاره و خاطرنشان کرده است: امروز هم متأسفانه خبر تلخ دیگری را در رسانه‎ها مخابره شد؛ مسافران اتوبوسی که صبح امروز در محور زاهدان - آباده دچار حادثه شدند، همگی سرباز معلم بودند، سربازان وطن که بنا بود از مهرماه به عنوان معلم در محل‌های تعیین شده ادامه خدمت سربازی خود را بگذرانند ولی حالا پنج تن از آنها دیگر بین ما نیستند و قرار نیست هیچ کلاسی با تدریس آن‌ها شروع شود. حوادثی که قلب همه مردم را به درد آورده و داغدارشان کرده است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی ضمن ابراز تسلیت و همدردی با بازماندگان درگذشتگان این دو حادثه دلخراش، برای مصدومان آن سلامتی و شفای عاجل مسئلت و تأکید کرده است این حوادث تلخ موضوعی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت. دارابی تصریح کرده که نخست لازم است اقدامات جدی در راستای جلوگیری از حوادث مشابه در دستور کار قرار گیرد و دوم اینکه در اسرع وقت تحقیقات برای شناسایی علل و عوامل این حوادث انجام و با مسببین آن‌ها برخورد قانونی شود.

انتهای پیام/