به گزارش برنا از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین و اردوغان در این گفت و گوی تلفنی بر اهمیت اقدامات مشترک نظامیان دو کشور برای جلوگیری از تشدید تنش ها در منطقه ادلب و شمال شرق سوریه تاکید کردند.  

دو طرف همچنین توافق کردند که برای نابودی باقی مانده گروه های تروریستی در این دو منطقه با یکدیگر همکاری کنند.  

روسیه و ترکیه از چند سال پیش در مساله ادلب از جمله ایجاد مرکز عاری از تنش همکاری می کنند و آنکارا به مسکو وعده داده است که در ادلب برای جداسازی معارضان سوری از تروریست ها همکاری می کند اما در این مساله مشکلاتی وجود دارد و تروریست ها همچنان در این منطقه سوریه حضور و فعالیت دارند.

در این گفت و گوی تلفنی، مسائل مهم مربوط به همکاریهای روسیه و ترکیه در عرصه های مختلف مطرح شد و اردوغان از پوتین بخاطر تصمیم طرف روسی برای ازسرگیری پروازها به ترکیه و نیز آغاز ارسال واکسن ضدکرونای اسپوتنیک وی به این کشور قدردانی کرد.

به گزارش کرملین پوتین و اردوغان همچنین  درخصوص مساله قره باغ تبادل نظر و عملکرد مرکز روسی -ترکی برای کنترل آتش بس در قره باغ را مثبت ارزیابی کردند.  

رئیس جمهوری ترکیه بر حمایت از تلاش های روسیه برای تامین شرایط اجرای کامل توافق سه جانبه سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان مورخه ۹ نوامبر سال ۲۰۲۰ و ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ تاکید کرد.

در بیانیه کرملین آمده است: دو طرف بر آمادگی برای هماهنگی اقدامات ازجمله برای توسعه و پیشرفت و بازسازی زیرساخت های این منطقه (قفقاز جنوبی) تاکید کردند.  

پوتین همچنین برداشت های خود از مذاکرات اخیر خود با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در ژنو را برای همتای ترکیه ای خود بازگو کرد.