شهرخبر
دیپلماسی اقتصادی مد نظر دولت سیزدهم قرار بگیرد
سید محمد حسینی، فعال سیاسی اصولگرا:

دیپلماسی اقتصادی مد نظر دولت سیزدهم قرار بگیرد

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: در کنار مسائل اقتصادی باید به مباحث اجتماعی، فرهنگی و سیاست خارجی هم توجه جدی نشان داده شود و دیپلماسی اقتصادی باید مد نظر جدی قرار گرفته شود.

اعتمادآنلاین|  فعال سیاسی اصولگرا درباره انتخابات 1400 و اولویت‌های دوات سیزدهم نکاتی را بیان کرد.
 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: تبلیغات  گسترده‌ای صورت گرفته بود تا مردم را از شرکت در انتخابات دلسرد کنند و بهانه شان هم وجود مشکلات معیشتی بود؛ اینگونه القا می‌شد که شرکت در انتخابات بی نتیجه است و  تغییر در وضع کشور صورت نخواهد گرفت. این مسائل از سوی رسانه‌های بیگانه مطرح می‌شد و در داخل هم عده‌ای به این مسائل دامن می‌زدند، اما شادهد بودیم که نیرو‌های انقلاب، اساتید و همه نیرو‌های دلسوز با صحبت با مردم تلاش کردند تا انتخابات به خوبی برگزار شود.

 

او ادامه داد: بیماری کرونا هم عامل دیگری بود که باعث کاهش مشارکت می‌شد؛ در همه کشور‌های  جهان که انتخابات با وجود کرونا برگزار شده نرخ مشارکت در حدود 10 الی 20 درصد کاهش یافته است. علیرغم مشکلات فراوان 49 درصد مردم در انتخابات حضور یافتند و این نتیجه خوبی بود، زیرا برخی معتقد بودند که مشارکت در حد 20 یا 30 درصد خواهدبود. اما مردم در انتخابات شرکت کرده و یک فرد انقلابی و یک عالم فرزانه را به عنوان رئیس جمهور خود انتخاب کردند.

 

حسینی با اشاره به میزان آرای باطله بیان کرد: اگر این افراد نمی‌خواستند در انتخابات شرکت کنند اصلا برگه رای را دریافت نمی‌کردند و همه افرادی که برگه رای را دریافت کردند پاسخ منفی به افرادی بود که می‌گفتند نباید در انتخابات شرکت کرد. ممکن است فرد مورد نظر این افراد در بین نامزد‌ها حضور نداشته و یا اینکه رای به صورت اشتباهی به یک صندوق دیگر انداخته شده باشد؛ از همین رو آرای باطله زیاد شده بود، اما در عین حال شاهد بودیم که رئیس جمهور منتخب با 18 میلیون رای انتخاب شد که یک رقم خوبی بود.

 

وزیر اسبق ارشاد تصریح کرد: آقای رئیسی سامانه ایده‌ها را طراحی کرده تا مردم راهکار‌های مختلف خود را در مسائل مختلف کشور را مطرح کنند؛ قطعا درباره وزرا و استانداران هم مردم می‌توانند دیدگاه‌های خود را بیان کنند، زیرا یکی از نکاتی که آقای رئیسی گفت این بود که مدیران باید از جنس مردم و مردمدار باشند. یکی از مشکلات ما در دولت آقای روحانی این بود که ما وزرای هزار میلیاردی داشتیم که طبیعتا نمی‌توانند به فکر مشکلات مردم باشند از این رو رئیسی بیان کرد که مدیر باید کارآمد، انقلابی، مردمدار و ضد فساد باشند.

 

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اولویت‌های پیش روی دولت آینده را اینگونه تشریح کرد: در بحث اولویت‌ها، مسائل اقتصادی بسیار مهم است و باید راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت در نظر گرفته و جلوی مفاسد و رانت‌خواری گرفته شود و اموالی که عده‌ای از بیت المال برداشته بودند باید به بیت المال بازگردانده شود و تحرک در دستگاه اجرایی ایجاد شود و موانع تولید برداشته شود؛ چرا که اگر تولید در کشور رونق پیدا کند باعث اشتغال و افزایش درآمد مردم و صادرات کالاهای ایرانی می‌شود.البته در کنار مسائل اقتصادی باید به مباحث اجتماعی، فرهنگی و سیاست خارجی هم توجه جدی نشان داده شود و دیپلماسی اقتصادی باید مد نظر جدی قرار گرفته شود.