شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#عراق#اعضای کمیسیون

تامین امنیت ۸۰ درصدی مرز عراق و سوریه و راهبرد ۵ ساله امنیتی عراق


تامین امنیت 80 درصدی مرز عراق و سوریه و راهبرد 5 ساله امنیتی عراق

یکی از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با اشاره به اینکه امنیت هشتاد درصد مرز عراق با سوریه تامین شده است از فعال بودن تکفیری‌ها هم خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از عین العراق، «ایوب الربیعی» کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان اعلام کرد که تامین نوار مرزی میان عراق و سوریه نیازمند زمان است و این به سبب شرایط جغرافیایی و طولانی بودن مرزهای میان عراق و سوریه است.

وی افزود: طی ماه‌های گذشته تحولات مثبتی در زمینه تامین امنیت مرز عراق و سوریه رخ داده است و این به سبب به کارگیری فناوری پیشرفته در زمینه کنترل مرزها به ویژه دوربین‌های حرارتی و نیز استقرار نیروها و در پیش گرفتن رویکرد اطلاعاتی بوده است.

الربیعی گفت: می‌توان گفت که هشتاد درصد از مرزهای عراق و سوریه امن شده است. تامین امنیت مرزها در اولویت امنیت ملی عراق به منظور دفع خطر تروریسم قرار دارد.

وی بیان کرد: هنوز داعشی‌ها در برخی مناطق فعال هستند و از هر فرصتی برای نفوذ به عمق عراق استفاده می‌کنند. موضوع امنیت مرزها نیاز به زمان دارد زیرا طول آن صدها کیلومتر است.

این در حالی است که اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از بازداشت 9 داعشی که قصد ورود به عراق از سوریه را داشتند، خبر داد و بیان کرد: با کمک دوربین‌های حرارتی، حرکت داعشی‌ها از سوریه به عراق رصد شد و طی کمینی در روستای «کانی عطار» از توابع ناحیه «ربیعه» در غرب نینوا، این تروریست‌ها دستگیر شدند.

راهبرد پنج ساله امنیتی عراق

همزمان «صباح النعمان» سخنگوی سازمان مبارزه با تروریسم عراق از تلاش اطلاعاتی سازمان مبارزه با تروریسم در این مرحله برای پیگیری داعش و خنثی کردن تحرکات آنها خبر داد.

وی افزود: داعش هم اکنون به جنگ چریکی از طریق گروه‌های کوچک روی آورده است تا نیروهای امنیتی را فرسوده کند و از سوی دیگر دستاورد رسانه‌ای کسب کند.

النعمان گفت: بُعد اطلاعاتی عامل مهمی در زمینه پیگیری و غلبه بر داعشی‌هاست. ماهیت سازمان مبارزه با تروریسم اطلاعاتی است.

وی از راهبرد پنج سال آینده این سازمان که شامل برنامه‌ها و طرح‌هایی برای مقابله با داعش است، هم سخن گفت.

انتهای پیام/