شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#فلسطین

تعلل صهیونیست‌ها در اجرای خواسته‌های مقاومت فلسطین؛ آیا اوضاع به سمت درگیری پیش می‌رود؟


تعلل صهیونیست‌ها در اجرای خواسته‌های مقاومت فلسطین؛ آیا اوضاع به سمت درگیری پیش می‌رود؟

تعلل صهیونیست‌ها در اجرای خواسته‌های مقاومت فلسطین و برآورد اشتباه میانجی گران سبب شده است که اوضاع احتمالا به سوی رویارویی و نبرد جدید نظامی کشیده شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، فلسطین الیوم در مطلبی با اشاره به مهلتی که گروه‌های مقاومت به میانجی گران برای فشار بر رژیم صهیونیستی وارد کرده‌اند، نوشت: گروه‌های فلسطینی در غزه در جریان نشست سه شنبه گذشته خود درباره آخرین تحولات و نتایج دیدار «یحیی السنوار» رئیس حماس در غزه با فرستاده سازمان ملل، به میانجی گران مهلت دیگری برای فشار به اشغالگران به منظور تسریع در بازسازی غزه و رفع محاصره آن دادند.

فلسطین الیوم گزارش داد: گروه‌های فلسطینی به آن اکتفا نکرده و درباره سیاست تعلل و وقت کشی که اشغالگران در برخورد با موضوعات مربوط به غزه هشدار دادند و تاکید کردند که آنها دست بسته نخواهند ماند و برای اینکه رژیم صهیونیستی را وادار به تن دادن به خواسته شروط مقاومت کنند، گزینه‌هایی در اختیار دارند.

فلسطین الیوم نوشت: نظامیان رژیم صهیونیستی به دنبال عملیات «شمشیر قدس» محاصره غزه را تشدید کرده و گذرگاه‌ها را بسته و مانع از ورود مواد اساسی به غزه شده‌اند و دریا را هم به روی ساکنان غزه بسته‌اند که این موجب وخامت اوضاع شده است.

«مصطفی الصواف» تحلیلگر فلسطینی به فلسطین الیوم گفت: فرصت گروه‌های فلسطینی در غزه به میانجی گران برای فشار بر اشغالگران اسرائیلی فایده‌ای برای فلسطین نخواهد داشت.

وی افزود: عدم توجه میانجی‌گران به مهلت داده شده از سوی فلسطینی‌ها برای فشار بر اشغالگران به برآورد اشتباه و نادرست میانجی‌گران از گروه‌های مقاومت برمی‌گردد و آنها بر این باورند که گروه‌های مقاومت ضعیف هستند و توان رویارویی با اشغالگران را ندارند و در نهایت به همه شروط تن می‌دهند.

الصواف تاکید کرد: گروه‌های مقاومت تاکید کرده‌اند که میانجی گران ضعیف‌تر از آن هستند که به اشغالگران فشار وارد کنند و در این حالت مقاومت فشار را به کار خواهد گرفت تا اشغالگران را مجبور به تن دادن به خواسته‌های فلسطینی‌ها کنند.

وی اعلام کرد: از جمله این گزینه، مقاومت مردمی و از سرگیری بالن‌های آتشزا و دیگر گزینه‌هایی است که مقاومت برای رویارویی نظامی در اختیار دارد.

الصواف گفت: مقاومت می‌فهمد که چه می‌گوید و اگر ثابت شود که میانجی گران  شکست خورده هستند، آنگاه مقاومت می‌داند که چگونه با اوضاع برخورد کند و  از چه ابزاری استفاده کند.

وی می‌افزاید: این به برآورد دقیق مقاومت مربوط می‌شود زیرا مقاومت فلسطین در وهله اول منافع مردم و ثبات و زندگی آنها را در نظر می‌گیرد و اینکه موضوعات اقتصادی و زراعی آنها برآورده شود.

این تحلیلگر فلسطینی ادامه داد: بازگشت گروه‌های مقاومت فلسطین به مقاومت مردمی و دیگر گزینه‌ها در صورت شکست میانجی گران برای فشار به اشغالگران، سبب خواهد شد که اشغالگران تهدیدات خود را اجرایی و غزه را هدف قرار دهند که این از سوی مقاومت طبق معادله‌ای که بر دشمن صهیونیست تحمیل کرده است، قابل پذیرش نیست.

وی افزود: مقاومت بر معادله خود مبنی بر هر عملی را عکس العملی است و حمله در برابر حمله اصرار دارد که این اوضاع در منطقه را مجددا منفجر خواهد کرد.

این تحلیلگر فلسطینی تاکید کرد: اشغالگران به دنبال درگیری جدید با مقاومت، حداقل در مقطع کنونی نیستند و می‌دانند که عدم تن دادن به رفع محاصره غزه این بار نه تنها غزه که دایره گسترده‌تر از غزه را شامل خواهد شد و آنها برای این سناریو آماده نیستند.

وی خاطرنشان کرد: مانور، تعلل و خدعه صهیونیست‌ها در اجرای خواسته‌های مقاومت در واقع به منظور به دست آوردن دستاوردهای بیشتر است.

الصواف درباره اینکه «السنوار» دیدار با فرستاده سازمان ملل را شکست خورده توصیف کرده است هم افزود: اینکه «السنوار» دیدار با فرستاده سازمان ملل را شکست خورده دانست در واقع تاکیدی روشن و آشکار بر این است که میانجی گری سازمان ملل شکست خورده و جانبداری از اشغالگران است که با هدف تحمیل شروط  و خواسته‌های صهیونیست‌هاست که این به شدت از سوی «السنوار» و گروه‌های فلسطینی مردود است.

انتهای پیام/