شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ازبکستان

اجلاس وزیران گردشگری شورای تُرک در ازبکستان


اجلاس وزیران گردشگری شورای تُرک در ازبکستان

ششمین اجلاس وزیران گردشگری شورای کشورهای تُرک زبان در ازبکستان آغاز شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، ششمین اجلاس وزیران گردشگری شورای کشورهای تُرک زبان در شهر خوقند ازبکستان برگزار شد.

در این نشست، بغداد عامریف دبیرکل شورای ترک، محمد نوری ارسوی وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه، عزیز عبدالحکیم‌اف وزیر گردشگری و ورزش و معاون نخست وزیر ازبکستان، آکتوکتی رایمکولوف وزیر فرهنگ و ورزش قزاقستان، فواد نقی‌اف رئیس آژانس گردشگری جمهوری آذربایجان و سعید رسالیف معاون وزیر اقتصاد و دارایی قرقیزستان شرکت کردند.

ارسوی در این نشست اظهار داشت: ترکیه به کشورهای آسیای میانه به چشم حکومت‌های مختلف یک ملت واحد نگاه می‌کند. ترکیه از گذشته خواستار توسعه روابط با کشورهای تُرک زبان بوده و این چشم انداز طی 20 سال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی افزود: ترکیه در صدر کشورهایی قرار دارد که طی 2 سال اخیر گردشگری را در جهان ترویج کرده است.

«شورای تُرک» که در ایران با نام شورای همکاری کشورهای ترک‌زبان شناخته می‌شود٬ یکی از نهادهای سیاسی و فرهنگی کشورهای ترک‌زبان است که در سالیان اخیر، مورد توجه قرار گرفته و جمهوری ترکیه تلاش می‌کند با تقویت این شورا، در حوزه جغرافیایی کشورهای ترک‌زبان و در آسیای میانه، علاوه بر ایجاد انسجام بین این کشورها، زمینه همکاری‌های فرهنگی و سیاسی را نیز به وجود بیاورد.

کشورهای ترکیه، آذربایجان، قرقیزستان و قزاقستان، اعضای اصلی این شورا هستند و مجارستان نیز به عنوان عضو ناظر در نشست‌های سالانه حضور پیدا می‌کند، اما رویکرد ترکمنستان به شورای مزبور هنوز هم در هاله‌ای از ابهام است.

 

انتهای پیام/