به گزارش برنا از عرب نیوز، اتحادیه عرب با محکوم کردن این اقدام آن را نقض فاحش حقوق بین‌الملل و قطعنامه های مربوط به مشروعیت بین المللی دانست.

این اتحادیه افزود وضعیت حقوقی و تاریخی موجود در شهر اورشلیم از جمله قطعنامه های ۴۷۶ و ۴۷۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال ۱۹۸۰ تایید می‌کند که بیت‌المقدس شرقی یک سرزمین فلسطینی عربی اشغالی است و انتقال هرگونه سفارتخانه به دولت اشغالگر ممنوع است.

سعید ابوعلی دستیار دبیرکل اتحادیه عرب در فلسطین و امور سرزمین‌های اشغالی عرب در بیانیه‌ای اعلام کرد افتتاح سفارت در بیت‌المقدس اشغالی حمله آشکار به حقوق، سرزمین و مقدسات مردم فلسطین تلقی می‌شود و در مورد عواقب آن و کاهش روابط عرب با هندوراس هشدار داد.

وزارت امورخارجه ترکیه نیز در مخالفت با این اقدام هندوراس در بیانیه‌ای تصمیم هندوراس برای گشودن سفارت در اورشلیم را محکوم و اعلام کرد، هندوراس با اتخاذ این تصمیم، قوانین بین‌المللی از جمله قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد وضعیت بیت‌المقدس، آسیب رساندن به اصل دو دولت و امید به صلح در منطقه را نقض کرده است. ما از هندوراس می‌خواهیم که در اقدام اشتباه خود تجدید نظر کند.